Ik ga beginnen met het bouwen van de King Hauler metalic special. Bij het bekijken van de doos en de bouwbeschrijven zie ik dat er een gewone standaard Mabuchie motor inzit. Kan ik die zonder meer wisselen voor een Bühler motor? Deze gebruikt weinig en stoort niet. Ik zal ook geregeld wat bouw foto's plaatsen. Hein
Als het past: ja, maar van die Bühler zijn er ook zoveel van. Hoe lager het motor toerental hoe beter. Als je de standaard Tamiya versnellingsbak gebruikt, dan is een 50 tot 80 turns motor sterk aan te bevelen, die komen ook veel voor in de terrein voertuigen en Crawlers. En vergeet die servo voor de bak, en zet de bak vast in de eerste versnelling; daarover is al veel geschreven hier Hein: stangetje uittrekken en met bv een hulsje van een kroonsteentje blokkeren in de uitgetrokken stand. Er zijn vele en vooral betere mogelijkheden betreffende de motor en versnellingsbak combinatie, ook daarover is hier veel info te vinden. Succes, Cor
Als je niet de versnellingsbak vastzetten in de 1e versnelling wil gebruiken dan is de Conrad 11:1 motor (222363 - 89) ook een goede vervanging. Komt nagenoeg overeen met de 1e versnelling van de Tamiya bak. Door mij al in diverse trucks gebruikt als vervanger van de Tamiya versnellingsbak en werkt perfekt. Snelheid conform de realiteit. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...tNoDeeplink&productname=AANDRIJFMOTOR-540-111 Wel moet de as van de motor dunner gemaakt worden voor de meenemer of de meenemer uitboren tot de dikte van de motoras.
Het kan ook nog radicaler door alle onnodige delen uit de versnellingsbak te verwijderen en alleen de 1e versnelling te gebruiken. Truckbak vast in 1e versnelling
Om nu al meteen te beginnen als leek in deze modelbouw met versnellingsbakken te wijzigen gaat mij nu nog iets te ver om te beginnen. Ik zal dit zeker wel in de gaten houden. De motor die ik zou willen gebruiken is een Bühler 12 volt motor. Draait niet erg hard is zeer sterk en gebruikt weinig. Het is een DC 12v 016/5 en zou 3000 toeren hebben. Ik heb deze motor ook in 2 duikboten zitten. En daar ook geen snelheid nodig wel kracht. Hein
12 Volt is geen probleem Hein, als je die tenminste op 7,2 volt laat draaien, want dat is de standaard boordspanning bij de Tamiya systemen. Je kunt natuurlijk op een 12 volt systeem overgaan, maar dan kan je de standaard licht- en geluidsmodules van Tamiya niet gebruiken. Maar ook daarvoor zijn wel weer andere oplossingen. En wat die versnellingsbak betreft: daar kom je dus vanzelf wel achter Cor
Hallo Hein Wat betreft de versnellingsbak vast zetten in eerste versnelling daar heeft Cor een topic over geschreven.Daar kan je zien hoe je dat aanpast.
Hallo, ik heb al veel gelezen op het forum. Maar dit is de eerste wagen die ik bouw en dan is het toch veel zoeken. Als je het weet te vinden is er geen kunst aan. Maar de trefwoorden. Is bij de duikboten het zelfde als je het weet denk je vaak als iemand iets vraagt. "Dat is toch heel makkelijk". Maar merk nu toch ook dat het veel zoeken is. Hein
Hé Hein, ga je ook al 'vreemd' ... ? Ik ook! ombouw-bruder-cat-320-excavator Bevalt mij goed in dit hoekje van 't forum, je wordt net zo goed geholpen als bij de subs. Succes met de bouw, ik ga het volgen!
Hoi Lex, ja ik ga ook vreemd op het forum. Ik heb al wel eens een wagen gehad met dieplader met de Delta er op. En na 30-35 jaar duikboot wil je wel eens wat anders he. Op deze pagina kun je ook onderdelen van rc minibaggers vinden, De pagina's van Cristian Feldman. ..::Momo-Sauerland::.. Groeten Hein
Ik maak ergens een fout en vindt niet wat ik fout doe. De cardan as achter van de 2 aangedreven assen krijg ik niet recht tegen over elkaar zoals op de foto te zien is. Waar ga ik verkeerd? Hein
Ik ben de Scania R620 aan het bouwen en deze zit ook niet tegenover elkaar waarom juist kan ik niet zeggen maar weet wel dat dat zo is .
Dit is normaal bij alle 2 assers,iets schuin ten opzichten van elkaar. Zo gemaakt.OP het bouwplan zie je dit ook.