Hallo, Voor de (mini) heliliefhebbers. http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3283881.stm Groeten uit Antwerpen, Paul Siemons
het complete ding weegt 10 gram, dan moet je wel erg lichte lipos hebben om dat los te laten komen dan. microlipos ! :wink:
Pffff.... Jahoor. zo'n klein rotdingetje. 1 licht briesje en dat ding waait weg. lekker betrouwbaar in te zetten dan. En al zouden ze een accu kunnen ontwikkelen voor dat ding. Langer dan 5 minuten zal hij er toch niet mee kunnen vliegen. Nee, leuk spielerij maar ga niet verkondigen dat je in rampgebieden naar overlevende kan gaan zoeken. Dat kan je misschien dan nog beter met een picolo doen.
Een aantal jaar gelden werd je uitgelachen als je met een electro heli aankwam. en zeker als je beweerde dat ze nog best wel eens veel kleiner konden worden en competatief.... We zijn een 10tal jaar verder en kijk.... een logo 10 is al heel normaal. Maar ook kleinere modellen vliegen met lipo cellen. Roep dus nooit dat: "het niet kan" want je kon wel eens heel snel ingehaald worden door nieuwere techniek. Harpert
er is zelfs een prototype lithium ion fury en de jokers zijn ook hele bekende electro 3d helis. vlucht tijden van 14 min hard 3d mogelijk met (helaas nog erg dure) grote thunderpower cell lipo bommen eronder
Hebben jullie deze al gezien? Uit Belgie: http://pixelito.reference.be - 6,9 gram met 45 mah lipo Uit Noorwegen: http://www.proxflyer.com - 6,9 gram Op de website van de proxflyer is een filmpje te zien. Grandioos! Jan-Dirk
wel lachen maar niet echt practisch, meer als binnen kan je er niks mee, en als je binnen vliegt en je hebt erwtensoep op en je bent wat winderig kan je er niet mee vliegen, een scheetje en hij klapt tegen de muur :wink:
Zeurkous Ik vind het magnifiek, chapeau voor de ontwikkelaar. Inter-Ex materiaal, maar helaas is de Inter-Ex buiten
ik zeg ook niks over de techniek :wink: dat is ongekend mooi preciesiewerk. denk ook dat het voor de ontwerper meer de uitdaging van het maken zelf is dan de vliegbaarheid buiten :wink:
's Winters wordt er toch al veel minder buiten gevlogen en ben je op indoor evenementen aangewezen. Dan is het toch leuk als je binnen een accuutje leeg kan vliegen, evt. zelfs in je woonkamer! Jan-Dirk
Helaas zijn dit soort masterpieces, zeker van alexander, later nooit commercieel verkrijgbaar... Maar alles wordt wel kleiner en betaalbaarder, misschien dat ik met mijn 80ste in het bejaardentehuis mijn modelletjes in de eetzaal vlieg.. :lol:
Daar vergis je je in Niek, op z'n site staat dat door deze ontwikkelingen de Piccolo ontstaan is. Er staat zelfs een prototype picco op. Best kans dat er uit zo'n kleiner model ook ooit een commerciƫle variant op de markt komt Protype picolo (wel met commerciƫle canopy):
Die @#%$#$% piccolo is in no way vergelijkbaar met een pixel (280) pixel: alles koolstof en nauwkeurig gemaakt, is goed en nauwkeurig te vliegen. piccolo: alles plastic, en ding zwabbert alle kanten op. Verschil was duiidelijk te zien bij alexanders demo's paar jaar terug (nog voordat de pic er was) in alphen. Rock steady hover, een cm voor je neus als je wou en woppa weer volgas door de zaal. Probeer beide eens met een piccolo.. Niet vlakbij voor mijn neus aub.