Kleine oppervlaktes schuren... Hoe?

Hallo mede knutselaars,

Ik ben druk bezig met het schuren van de Rembertiturm. Maar helaas is de bovenzijde van de romp bekleed met diverse "balken" of "verstevigingen" waardoor het schuren zeer lastig wordt gemaakt. Wie heeft een goede tip om de romp enigzins makkelijk te kunnen schuren? Ik was onlangs nog zo gefrustreerd om alle balken van de romp te trekken en deze later weer terug te monteren. Maar dit laatste heb ik gelukkig nog niet gedaan.

Ik hoor graag hoe jullie ervaren bouwers dit soort dingen oplossen.

Verder is het "onderwaterschip"? (onderzijde romp) meerder malen met waterproof geschuurd en netjes gespoten in de anti fauling kleur.. Dit is een wereld van verschil!! Schuren is de meest belonende handeling voor je schip..

Ik zal me binnenkort gaan verdiepen hoe ik foto`s in een bericht kan zetten, dan kunnen jullie zien waar ik het in hemelsnaam over heb.. 8O

Groeten en alvast fijne dagen gewenst!!

Robert
Rotterdam
ome_robert@hotmail.com

Hallo Ike,

Ik heb zelf ook een dremel look a like (kinzo), maar het probleem is dat je hiermee niet in de hoeken kan schuren en dat de romp van kunststof is. Als je even iets te snel aan het werk gaat, zit er een gat in je romp...

Ik kreeg net via de mail een tip... Mishandel een opzetstuk van een elektrische tandenborstel en plak daar schuurpapier op... Ideaal!!

Zo zie je maar, je blijft leren!!

Groeten en dank voor de reactie!!

Robert
Rotterdam
ome_robert@hotmail.com

Blub,

Ook handig voor dit soort 'fijne klusjes': Proxxon penslijper, artikelnr. 28594

prox28594_1.jpg

Jos

Uit ons clubblad "De Bakenier", de volgende tekst van Han Jansen:
(Quote)
"Een tip van collega modelbouwers : hoe maak je zelf een minivlak-schuurder ?
Heel simpel : neem de versleten kop van een elektrische tandenborstel en snijdt de borstels zo goed mogelijk af. Plak nu op de kop een stukje rubber om de kop flexibeler te maken. Op dit rubberen vlak kan nu met dubbelzijdig kleefband een stukje schuurpapier geplakt worden. Wil je echt het onderste uit de kan dan maak je het rubbertje in driehoekvorm. Je kan dan het schuurpapier in driehoekjes knippen waardoor je zelfs in de kleinste hoekjes kan komen met dit handige apparaatje.

schuurmachine.jpg

Eigen inbreng:
Door verschillende opzetstukjes te maken kun je diverse vormen kiezen als rond, driehoek, vierkant enz. Er zijn ook schuurvellen in de handel met een lijmfolie aan de achterzijde. Hier uit kun je diverse vormen knippen en direct op het rubbertje plakken. Ook kan je het dubbelzijdig tape vervangen door klittenband de schuurpapiertjes zijn dan makkelijker te wisselen.
Han. (Unquote)
De link voor meer lezenswaardigs:
http://www.bink.fiberworld.nl/bakenier/bakenier22/bakenier22.htm#schuurmachine

als je een dremel hebt, moet je niet een steentje dr op zetten, maar zo'n borsteltje, volgens mij gaat het schuren daar wel rustig genoeg mee :) (zonder gaten)

tandenborstel = ook goede tip :D

Heren,

Dank voor de reacties! Ik ga zeker een elektrische tandenborstel aanpassen om te schuren.. Weet niet of de vrouw hier blij mee is, maar dat merken we vanzelf. :roll:

Ik laat zeker weten wat het resultaat is geworden!

Groeten en veel bouwplezier..

Robert
Rotterdam
ome_robert@hotmail.com

Back