Hallo, Ik ben bezig om de Zwarte Zee (bj. 1933) te bouwen. Nu kom ik de knoop met de kleuren. Wat voor kleur had de verschansing, lierhuis, het dek(wat niet beplankt wordt), het dek op het witte huis en het dak op de stuurhuis. Ik heb modellen gezien die de dekken;zwart, grijs of bordeauxrood geschilderd had. Gr. Vincent
Dat klopt, wit kun je nog wel zien op een zwart wit foto , maar andere kleuren worden toch moeilijker. Ik heb het boek De 4 zwarte zeeen van C. de Haas en de tekeningen van NVM, maar in het boek en op de tekeningen staat de kleuren ook niet aangegeven.
Misschien een gekke vraag, maar is dit een bouwdoos of is het scratch? Op de Duitse site Modellmarine vind ik een beschrijving van een modelbouwdoos (uit hars?) op schaal 1/200 maar de modelbouwer is vergeten het merk aan te geven? Is dat wat je aan het bouwen bent? Dank voor je antwoord JP
goede avond Ik ben zelf ook bezig met de zz3,deze staat even in de eiskast .ik ben ook bezig met de fairmount alpine.De kleuren weet ik ook niet,ik weet dat de kleur boven op het stuurhuis groen was,dat weet ik van een oud opvarende.Je kan proberen bij het sleepvaartmuseum misschien kunnen ze helpen. Door de jaren heen zijn er wat veranderingen aangebracht .In het begin was het lierhuis wit,daarna bruin,ik weet niet welk tijdvak je aan wil houden. m v g joop.v.d.lugt
Hier een paar foto's van het mooiste model van de Zwarte Zee III dat ik tot nu toe gezien heb. Gebouwd door P. Burghoorn en door mij gefotografeerd te Alblasserdam in 2010. Groeten, Jan.