Klittenband op een pakket...

Ik heb problemen om mijn klittenband goed te plakken op lipo packs d.w.z. de kliitenband hecht niet voldoende op de krimpfolie en komt na een tijdje los.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- eerst krimpfolie ontvetten en opruwen.
- Zelfklevend klittenband, gaat redelijk maar komt lost, vooral aan de randen.
- Niet zelfklevend met epoxy (komt snel lost)
- Niet zelfklevend met Bison lijm (komt na een tijdje los)

Heeft er nog iemand tips.

Laatst bewerkt:
Ik doe het altijd met 5min epoxy, nooit problemen mee gehad, met Hyperyion, FP en Flightmax. Ik doe wel altijd even met een schuurpapiertje de krimpkous een beetje op ruwe, ontvetten nooit gedaan.

Bart,

Kijk, simpeler kan het bijna niet zijn!

En daarom neem ik geen 5-minuten epoxy, zelfs als dat ook zou werken.....Een paar drupjes CA en het zit muurvast. Wel even oppassen dat je jezelf niet permanent aan je accu of klitteband vastlijmt :-)

> Wel even oppassen dat je jezelf niet permanent aan je accu of klitteband vastlijmt

en dat is de reden dat ik epoxy pak, want bij mijn grote accu's heb je nogal wat CA nodig, dan zou ik wel voor de dikke CA gaan.

Bart

Gewoon een goede kwaliteit zelfklevend klitteband kopen en zorgen dat het oppervlak goed ontvet is, bij voorkeur met alcohol o.i.d. geen wasbenzine want die laat een vettig laagje achter.
Ik krijg het klitteband er bijna niet meer vanaf ,zit muurvast.
Ik heb trouwens klitteband van de Aldi gebruikt deze blijkt erg goed te zijn, als ze het weer hebben koop ik meteen weer een paar pakken.
De Hema heeft ook zelfklevend klitteband maar dat zijn vrij dunne stroken en hij plakt minder goed.

Gewoon een goede kwaliteit zelfklevend klitteband kopen en zorgen dat het oppervlak goed ontvet is, bij voorkeur met alcohol o.i.d. geen wasbenzine want die laat een vettig laagje achter.
Ik krijg het klitteband er bijna niet meer vanaf ,zit muurvast.
Ik heb trouwens klitteband van de Aldi gebruikt deze blijkt erg goed te zijn, als ze het weer hebben koop ik meteen weer een paar pakken.
De Hema heeft ook zelfklevend klitteband maar dat zijn vrij dunne stroken en hij plakt minder goed.

Ik heb idd meestal zelfklevend klitteband van de HEMA. Juist omdat die niet zo goed plakt heb ik ook bijv. 5 minuten epoxy geprobeerd. Helaas kwam deze al bijna meteen los.

Ik heb ook wasbenzine gebruikt; de volgende keer probeer ik het met alcohol.

Waar verkopen ze wel goede klitteband?

Goede tips!

Ik gebruik ook de zelfklevende klitteband uit de Aldi, krimpfolie ontvetten en klitteband extra kleven met secondenlijm.
Komt niet meer los !

Wat ook goed werkt is de lijm van het zelfklevende klittenband of de dubbelzijdige tape een beetje verwarmen met een aansteker of iets dergelijks voor het plakken...

De lijm werkt dan veel beter ineens ;)

Laatst bewerkt:
Back