Hoi allemaal, Op zondag 22 september 2013 organiseert modelvliegclub Pampa Modelfighters al voor de 7e keer het overbekende knuffelvliegen. Dit concept staat ook wel bekend als 'Berenvliegen' in Nederland. We heten die dag alle kinderen en hun knuffel welkom om de knuffel de kans te geven een echte vlucht mee te maken in een modelvliegtuig. Uiteraard zoeken we voor die dag piloten die knuffels kunnen meenemen in hun toestel. We zoeken vooral grote toestellen maar iedereen is welkom, ook als je maar voor een kleine knuffel plaats hebt! Iedereen die deelneemt kan er een mooie vliegdag van maken want als het weer meezit kan je een hele dag vliegen! En je geeft er een heleboel kinderen een onvergetelijke ervaring mee. Zo brachten we vorig jaar meer dan 500 knuffels in de lucht! PRAKTISCH: Bezoekers zijn welkom vanaf 10 uur. Piloten mogen zich al vanaf 9 uur aanmelden en beginnen vliegen. Als je wil komen vliegen, stuur dan een mailtje naar info@pmf.be met daarin: - je naam - enkele gegevens van je toestel (type, afmetingen, mogelijkheid tot snoepdrop,...) - je frequentie - je bewijs van verzekering (bv. VML-nummer); je mag dit ook meebrengen de dag zelf. Nodig zeker ook nog andere piloten uit! Bij voorkeur melden die zich ook op voorhand aan, maar last minute beslissen mag ook! Neem ook zeker een kijkje op onze website op de pagina van het knuffelvliegen: ..:: Pampa Modelfighters ::... Je vindt er links naar een heleboel foto’s en artikels over de vorige edities van het knuffelvliegen. De info voor piloten vind je hier: ..:: Pampa Modelfighters ::.. Heb je nog vragen, shoot! Of stuur een mailtje naar info@pmf.be Uit ervaring weten we dat deze dag een topper is voor de kinderen maar ook voor de piloten die altijd weer met een grote smile op hun gezicht naar huis gaan. P.S. PMF zorgt natuurlijk voor een hapje en een drankje ! Hopelijk tot dan ? Davy
ik vind dit nog steeds HET mooiste innitiatief in de modelbouwwereld! men hart smelt elke keer als ik de fotos zie van de smile op het gezicht van de kinderen! jammer dat ik zo geen toestellen heb waar ze in mee kunnen (alles te klein of te kleine cockpit!) anders deed ik graag mee... mss wingwalkende knuffels?
chips, de dag ervoor F5B wedstrijd.... Mijn Pipercub is nog niet vliegklaar, hopenlijk volgend jaar Mr Linn en de Easytandem hadden graag langs gekomen. Mocht er iemand zijn die ze wil voorvliegen dan mogen ze eens vreemd gaan........
Helaas geen kist meer waar knuffels in passen. Erg jammer want ik vond het een super leuk evenement om aan mee te doen! Met de 2,5 m Gee Bee Senior sportster (links boven op de poster) die toen net nieuw was, flink kunnen oefenen op starts en landingen (> 40x die dag). Ik kan deelname aan dit evenement van harte aanbevelen! De piloten worden door de organisatie ook uitstekend verzorgd!
Hoi allemaal, dank je wel voor het enthousiasme... Laat je zeker niet afschrikken door de knuffels of grote toestellen, enkele jaren geleden heeft er een jonge piloot deelgenomen die de knuffel netjes in een plastic zakje stak en onder aan het toestel bond met een elastiek. Dat ging perfect. Dus misschien wing-walking ook wel ? Als je éénmaal hebt deelgenomen, ben je verkocht voor de rest van je leven... Theo, als de toestellen op mode 2 of 4 vliegen, dan kan ik ze vliegen... Groetjes, Davy
Mode 2, dus als iemand uit de buurt gaat dan mag mr linn mee, de easytandem is in reparatie.... Ik zal mr linn voorbereiden zodat je die kan laten vliegen.
Hallo allemaal! Ik ga het draadje nog eens een duw geven! We hebben ondertussen al een heel aantal aangemelde piloten, maar we kunnen er altijd meer gebruiken. We verwachten ons opnieuw aan een heleboel kids die vol verwachting hun knuffel de lucht in willen zien gaan. Vorig jaar meer dan 500, en dit jaar waarschijnlijk niet minder. Ik kan verzekeren dat het een geweldige dag wordt. En wij zorgen voor gratis drankjes en pannenkoeken voor de piloten! ;-) Groetjes, Nard PMF
Na 2 weken mag ik toch nog even een upje doen ?! Er zijn al heel wat piloten ingeschreven, maar het spreekwoord luidt : "hoe meer, hoe beter". Nogmaals, het is fantastisch om aan zo'n dag mee te doen en we moedigen zelfs piloten aan die maar 1 kleine knuffel kunnen meenemen om te komen, je zal het je niet beklagen ! Hopelijk tot binnenkort. Davy
Hallo allemaal, Nog even een herinnering voor ons knuffelvliegen komende zondag 22 september. We verwachten mooi weer, en dus ook een heleboel knuffels. Iedereen die nog zin heeft om te komen meevliegen, is zondag meer dan welkom! Op voorhand inschrijven is niet meer nodig. Ons veld is open vanaf 9u. Hopelijk tot dan!
Mijn knuffelvlieger is helaas gecrashed (zie schermafbeelding) en de nieuwe is nog niet klaar dat wordt wel winter voor het zover is, maar als het weer het toelaat zijn wij van de The Wings uit Nistelrode toch van de partij om steun te verlenen daar waar mogelijk. groeten Johan