Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
dat lijkt me inderdaad niet slim.
heb je een aanleiding om de binnenkant van je motor schoon te maken?
Ik doe dat zelf echt nooit en mijn oudste motortje heeft al ruim 25 liter gelopen zonder ooit open te zijn geweest.
de buitenkant schoonmaken kan natuurlijk wel.
gewoon het zand enzo eraf borstelen met de tandenborstel van je vriendin.
Dan inspuiten met wd 40 en met de compressor erover of gewoon met een doekje.
Als je geen aanleiding hebt om de binnenkant schoon te maken zou ik het echt niet doen.
Wat werkt zo'n zoekfunctie toch erg mooi...... zou je ook eens moeten gebruiken:
nitro-motor-reinigen
Van daar weer linkjes naar andere topics.....
Je lagers kan je ook voor 0 euro verwijderen. Gewoon even boven het gasfornhuis houden of in de hete lucht oven en ze vallen er zowat uit zichzelf uit.
WD40 kan je gebruiken om schoon te maken maar gebruik het niet om je motor in elkaar te zetten. Gebruik daarvoor afterrun of gewoon wonder olie.
Nou ja, daar heb je alweer een nieuw topic over gemaakt he?
Maar wat is nou de reden dat je alles uit elkaar haalt?
vandaag precies een maand geleden vroeg je nog of je de motor stationair moest laten draaien bij het inlopen.
Dus ik neem even aan dat je nog niet veel ervaring hebt.
Als je het leuk vind om alles uit elkaar te halen: be my guest.
Maar onnodig je lagers eruit slopen lijkt me meer schade dan goed te doen.
En ik zou serieus wat meer lezen en zoeken hier, en wat minder typen.
Het grootste deel van de topics die je geopend hebt had je hier op het forum al kunnen vinden.
Je hebt nu in 1 maand tijd tien topics aangemaakt. Dat lijkt me bovengemiddeld op een forum dat vol staat met informatie
Wist je dat we daar ook een hele handige zoekfunctie voor hebben? Veel sneller dan een nieuw topic aanmaken en afwachten wat er gaat komen: motor schoonmaken - Google zoekenPardon?, Nou.. Als je goed gekeken hebt heb ik een tijdje geleden een post gemaakt dat me auto niet start.. als ik aan startkabel trek hoor ik een sissend geluid. Oftewel dat er een soort zand korel langs me zuiger langs gaat lijkt 't wel ..
Plus dat ik me heel graag in wilt verdiepen in demonteren en assembleren.
Vandaar dit topic
Wat werkt zo'n zoekfunctie toch erg mooi...... zou je ook eens moeten gebruiken:
nitro-motor-reinigen
Van daar weer linkjes naar andere topics.....
ik gebruik meestal spiritus (iets van 85% ethanol) dus dat wil wel schoon worden van binnen. voor de buitenkant werkt het ook redelijk, maar die bruine vlekken krijg je dan niet weg.
heb al regelmatig de vraag gekregen of ik een nieuwe motor op mijn vliegtuig had, maar had 'm alleen even schoongemaakt in spritus.
om te borstelen kun je inderdaad een tandenborstel gebruiken.
maar maak niet de fout om een dun plastic bakje van de chinees te gebruiken. Gebruik beter een ijsbak van schepijs uit de winkel. dit is wat dikker en waarschijnlijk ook beter bestand tegen spiritus, het is bij mij tenminste nog nooit lek geraakt in tegenstelling tot een chinees-bakje
Hier staat een iuitgebreid artikel in het nederlands over het reinigen van een nitro/modelbouw brandstofmotor:
RC-Junkies.com
Wist je dat we daar ook een hele handige zoekfunctie voor hebben? Veel sneller dan een nieuw topic aanmaken en afwachten wat er gaat komen: motor schoonmaken - Google zoeken