Toch maar een nieuw draadje beginnen zodat titel en inhoud over hetzelfde gaan. Even kort, sinds enige tijd heb ik een tweedehands kolibrie T32 gekocht met iets onder de 2 kg stuw. Sinds ik deze heb heb ik geen andere van mijn jets meer bekeken. Ik amuseer me kostelijk met deze: https://m.youtube.com/watch?v=WCtshwrbnFk Al sinds mijn eerste opstart kreeg het motortje behoorlijk warm bij het opstarten, eens hij loopt is de temperatuur normaal en loopt het motortje super. Ik had intussen al de starterpower during feulramp verhoogd, maar dit hielp niet zo heel veel. Nu word dit probleem alleen maar erger en piekt het motortje bij 1000° bij de opstart. Nu denk ik dat ik het probleem heb gevonden. De laatste vluchten loopt het motortje heel onregelmatig onder half gas. Ook doet hij niks tijdens de eerste seconden van de feulramp niks om dan plots de motor te overspoelen met feul. Mijn Diagnose: de pomp loopt stroef. Dit verklaard ook mijn vorige startproblemen, wss start de pomp stroef op om bij een bepaald voltage plots los te schieten en zo de motor even te oververhitten. Als mijn diagnose klopt, kan ik dan iets aan de oude pomp verhelpen, of moet deze dan gewoon vervangen worden? Weet iemand welk type pomp Lambert gebruikt? Hausl? Flightworks?
ik zou het pompje gewoon een dagje op 2volt kero rond laten pompen ik had liever een filmpje gezien van de opstart van de kolibri want je kan aan de pw waarde zien of de pomp zwaar loopt Mvg, martin.
Pw is 200 op idle Pw is 700 op volgas Bij opstart gaat PW tot 150 tot er ook maar iets beweegt in de leidingen. Het pompje heeft er 32 draaiuren opzitten, heeft het nog zin het nog wat te laten draaien? Het valt mij ook op dat er belletjes uit de pomp gaan die er bij de invoerleiding niet zijn en dat het pompje zelf lichtjes lekt. Grtz A
belletjes is niet goed ,maar dat is volgens mij het probleem niet ik heb een aantal jaren geleden ook een keer een t32 geserviced die had het zelfde probleem ,starte heel warm op in dit motorje bleek dat de gasleiding in de motor geknikt was er kwam te weinig gas in waardoor de kamer niet warm genoeg werd de feulramp begon ook te vroeg waardoor de motor heel warm opstarte
Als ik zonder gasklep gas in de motor laat stromen, dan kan ik dit zo veel doen als ik wil. Dus dit zal wss ook de oorzaak niet zijn. Grtz A
Als te weinig gas in de motor dit probleem kan veroorzaken, en zonder gasklep er "zoveel als je maar wil" in gaat... Kan de gasklep zelf dan het probleem zijn? (geen verstand van turbines, maar probeer gewoon mee te denken...) Groet, Bert
het kan ook iets anders zijn hoor je weet het nooit met die kleintjes de pw lijkt me toch in orde , en het motortje loopt verder goed? anders zou het een verstopte naald kunnen zijn , of meerdere of inderdaad gewoon de pomp anders even Martin bellen ,en vragen of ie een pomp opstuurt flightworks zou ik niet doen de nieuwe hausl kan wel dat zijn die magnetisch pompen
ik heb even gekeken een pw van 700 is volgens mij toch te hoog dus ik denk verstopte naaldjes, of inderdaad een lekkende pomp
Eens gestart loopt het motortje super: Eergisteren: https://m.youtube.com/watch?v=Z-eBCFyQU7w Ook bij het gewoon starten kan ik met het gaskraantje hem extreem doen vlammen, dus echt geen gasprobleem. Als ik hem lopend in het donker in de uitlaat bekijk zie ik mooi rondom de vlammetjes, kan ik hieruit dan aannemen dat naaldjes ook OK zijn? Ik ga eens een andere pomp proberen, was vergeten dat ik hier nog ééntje liggen heb. Grtz A
het kan ook de toevoer leiding in de motor naar de naaldjes zijn die wat dicht zit dan loopt de motor wel goed ,maar moet de pomp te veel persen probeer eerst maar eens een andere pomp