Kort bereik DJI AVL58 & Boscam tft

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Ickal73, 26 feb 2014.

1. Ickal73

Ickal73

Lid geworden:
    10 aug 2012
    Sinds een tijdje kamp ik met een lastig probleem. Mijn samenstelling bestaat uit:

Dij F550 hexa
    Graupner MX-16

FPV:
    Dji iOSD Mini
    Dji AVL58
    Boscam 5.8ghz diversity receiver 7.0 inch tft lcd monitor

Probleem:
    Tijdens vliegen in open veld tot 200m afstand mooi beeld
    Vanaf ongeveer 250 lichte storingen op de monitor beeld
    Dicht bij 450 meter iedere paar seconden geen beeld/strepen/storingen
    Boven 450 meter afstand geen beeld.
    Hoogte ongeveer 25 m test.

Avl58 TX antenne is naar beneden gebogen en gepositioneerd
    ver van lipos onder aan de F550

Ik krijg alleen beeld op kanaal 1 en kanaal 8 ingesteld op Boscam en op de AVL58. Andere kanalen van 2-7 geven geen beeld.

Heeft iemand nog tips waarom zo een korte bereik qua beeld is?
    Alvast bedankt voor alle tips en antwoorden.
    Mvg
    Michal

2. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Hoi Michal,
    ik zag dat je mij ook via FB de vraag gesteld hebt maar nu hij ook hier staat zal ik hier antwoorden ;)

In mijn optiek is er iets niet goed. Zoals je weet vlieg ik exact dezelfde setup en ik haal zonder problemen de bij mij op de Naza gelimiteerde afstand van 500m. Ik verwacht dan ook dat hij het als ik verder vlieg ook blijft doen.

"iets' is er dan ook niet zoals het hoort.
    1) Weet je zeker dat je receiver (het boscam scherm) op het juiste kanaal staat? Op je TX (DJI Videolink) knippert een LED. De kleurcode van deze LED geeft het kanaal aan. Uiteraard dient de receiver op hetzelfde kanaal te staan.
    2) Zijn je antennes goed verbonden? Ik doel hier op zowel de TX als de RX zijde.
    3) Welke antenne(s) heb je aan de RX zijde en wat heb je aan de TX zijde?

Hoor graag van je.
    Gr Norbert

3. Ickal73

Ickal73

Lid geworden:
    10 aug 2012
    Hoi Norbert
    Ik heb ook tekening gemaakt van de aansluiting zoals het bij mij is. Deze kun je vinden via mijn profiel hier.

Reciver staat op kanaal 8 of 1 en de AVL transmitter staat ook op 8 of op 1.
    Aleen deze 2 kanalen werken bij mij goed maar met hetzelfde afstand bereik.

Wel zoals je al weet moet ik de pinnetjes achter op mijn scherm andersom zetten. Dus kanaal 8 bvb is bij mij: pinnetjes van 1 tm 6 naar boven en pinnetje 7 en 8 naar beneden.

Bij de kanaal 1 alle pinnetjes naar beneden

https://www.google.nl/search?q=bosc...scam_5_8GHz_Diversity_Receiver_7.html;800;381

Antennas zijn goed opgezet en goed aangedraaid. Zowel TX als de RX op de monitor

Deel Deze Pagina