Kort bouwverslag plaatsing Eurocopter AS355 body op CP3

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door stef stuntpiloot, 27 mrt 2011.

1. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Ik krijg morgen mijn onderdelen, ik ben van plan om een body om de Honeybee CP3 te zetten. Omdat er voor deze helikopter geen standaard kits beschikbaar zijn heb ik moeten uitwijken naar de body van de Big lama, deze body ga ik eerst passend maken en daarna ga ik extra details toevoegen en hem in een mooie kleur spuiten. Ik start dit topic hier omdat ik niet zover in detail wil gaan dat het de titel "schaal helikopter" waard is. Desondanks verwacht ik dat het er leuk uit gaat zien!

De Honeybee CP3:

De bodykit van de BigLama:

En een fototje van de echte helikopter:

2. I B Aces

I B Aces

Lid geworden:
    10 sep 2010
    Hey succes met (om)bouw.
    Mijn broer heeft de Big Lama ook gehad maar ik ben benieuwd of wat jij wilt gaat werken. De kap is van plastic en niet al te stevig :( Het is te buigen en breekt bij het minste geringste tikje....Zijn kap zit nu meer met plakband, lijm e.d. aan elkaar dan met het plastic waarvan het gemaakt is.
    Het idee vind ik wel tof dus nogmaal succes!

3. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Bedankt voor de tip mbt de kap dat deze niet erg sterk is. Ik wil in dit ding de helikopter zelf plaatsen dus het originele frame het dragende frame houden. Gezien de lage prijs van deze kap neem ik het risico. Hopelijk is de kap niet zo slap dat hij bij gewoon gebruik ook al kapot gaat.

4. I B Aces

I B Aces

Lid geworden:
    10 sep 2010
    Zo slap is hij ook weer niet ;)
    Het was de eerste heli van mij broer, denk dat je dan wel snapt dat hij het niet overleefd heeft, ghehe.

5. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Okee maargoed dat hij een crash niet kan hebben is logisch als hij vliegen en transport maar goed kan hebben. Ik wil er nml mee vliegen en niet crashen :p

6. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Zo ik heb net de kap opgehaald en ben gelijk bezig gegaan en intussen al bezig met het inbouwen!

Naast de kap die er omheen moet:

Gedeeltelijk ingebouwd om te testen of er genoeg ruimte voor de swash is:

7. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    De staartrotor is gemonteerd en de body zit vast, nu alleen nog het landingsgestel vastmaken:

Deze kap lijkt bijna voor de helikopter gemaakt te zijn, het is erg snel geregeld allemaal!

8. bruteforce

bruteforce

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Hee dat ziet er goed uit man!:banana:

9. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Ik heb net even een testvlucht gehad, op de cyclic is hij erg stabiel (valt me heel erg mee!)

alleen wil hij de staart niet vasthouden, hij zwaait behoorlijk heen en weer en wil maar niet rustig blijven. Ik heb gespeeld met de gyro instellingen maar tot nu toe zonder resultaat, weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Er is overigens 1 toerental waarbij hij wel stil blijft hangen, maar zodra ik wil draaien gaat dit niet of heel schokkerig ( 2 seconden niet en daarna ineens heel hard)

10. bruteforce

bruteforce

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Ik vermoed dat het staartvlak van de romp in de weg zit qua luchtstroom...

11. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Hij had dit zelfde probleem ook al met de oude (open) staart... Ik ga nog even verder met de gyro spelen! Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina