Kort FPV bouwverslag van A tot Z. De Rookie!

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ramsus42, 19 jun 2010.

1. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Beste,

Na de komende foto's was het dan het verslag. Wegens de druk die erop stond ben ik opnieuw vergeten foto's te maken. De Rookie zal vandaag afgelevert worden aan "de klant".
    Jammer, als ik volgende keer weer wat meer tijd heb zal er een uit gebreider verslag komen.
    Mijn excuses!

Goed, de vleugel. Roertjes uitsnijden ( 3,5cm breed), schuine kant eraan snijden en je hebt een roer. Het schanier word enkel een strook inpakkingstape van tesa. Even de boel ontvetten ( ik doe het met nailremover), de delen waarop de tape komt insmeren met UHU por, en tape erop. Enkel:). Ik heb er goede ervaringen mee, en het houd meer dan prima.

Goed, de groundstation. Ontzettend simpel, gemonteerd op een alu profiel. Op het uiteinde 2 alu lipjes geschroeft, zodat de hoek van de patch antenne's nog aangepast kunnen worden. Onder de strip is een bevestiging voor het statief gemaakt. Zo kan de groundstation met een klik van de statief gehaald worden.

En de achterkant. De lipo zit met sterk klittenband vast. Je kunt hier van alles voor verzinnen, dit was het simpelst.

Verder de vleugel. Even aftekenen waar de servo's moeten komen.
    2 nieuwe metalgear servo's in de vleugel, de draden verlengt, en er ingeplakt met hete lijm.( eerst een kirmkousje op de servo!)

De romp. af:)

Ontvanger ruimte hebben we al vaker gezien, maar heb hier even een net Y-kabeltje in gemaakt. Beide rolroeren komen dus op één ontvangerpoortje.

Servo's aangesloten( oeii., toevallig zit het stukje schuimrubber onder de tx op de foto :rolleyes: ) scheef:

And ready to ship:D :

Laatst bewerkt: 3 jul 2010
  2. Martijnz

Martijnz

Lid geworden:
    28 apr 2008
    Leuk verslag, lijkt me zeker gaaf om later ook een FPV vliegtuig te hebben.

Wat is het totale prijs kaartje zoals hij nu is?

3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    1250 euro inc headtracker, kist, en de bouw.

4. Dave1979

Dave1979

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Sjonge Remy, dat ziet er erg goed uit, je zou een bedrijfje kunnen beginnen ;-) Moet je bedanken omdat ik er hierdoor weer een paar ideeën bij heb voor een nieuw te bouwen toestel. Tnx Man!

Welke headtracker gebruik je voor dit kistje ?

5. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    leuk kistje, handig gedaan... nog nerveus in de thermiek?

6. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Om even een oud topic omhoog te halen nadat ik nog een mooi filmpje vond:

Mijn headtracker is de Hobbyking headtracker. Ik vond het het proberen waard, en moet zeggen dat ik er veel schik mee heb.

Verder thermiekt de Rookie fantastisch! Ben laatst zo'n 3 meter per seconden gestegen op zommige momenten, en ben vanaf zo'n 250 meter, 250 meter omhoog gegaan!

Toevallig vond ik een leuk filmpje bij Wartexx op zijn account! De piloot van de Minimag was Wartexx, de piloot van de Rookie was ik:).

hnz28r0mDEY[/media] - A nice day flying with some very special moments

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    netjes gevlogen
    Ik wou dat ik de boel eens voor elkaar had ;)

8. Dave1979

Dave1979

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Leuk filmpje!!

Mijn handen jeuken om over te stappen van de EZ naar iets nieuws met rolroeren.

Vliegt de Rookie beter met wat wind dan de EZ ?

Heb de HK headtracker ook maar helaas blijft deze behoorlijk driften. Gaat een korte tijd goed maar je merkt dat je nulpunt steeds ietsje opschuift en voor je het weet moet je volledig opzij kijken om de cam in het midden te hebben.

Laatst bewerkt: 14 sep 2010
  9. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    De Rookie heeft standaard geen rolroeren en is erg windgevoelig, de Ez met vlakke vleugels en rolroeren vliegt faktoren beter.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

10. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Jup, wind gevoelig is hij wel. Die knikken in de vleugel doe hem de das om. De vleugel recht maken maakt een gigantisch verschil.
    Toch is het een fijn ding. Een vriend van me vliegt er mee, en telkens als ik de zender in handen pak denk ik "hmm, best prettig kistje, het vliegt zo lekker licht"
    Looks zijn ook prima.

Tja, ieder zo zijn ding:). Ik heb er veel mee getermiekt in de zomer.

Laatst bewerkt: 25 nov 2010

Deel Deze Pagina