Kraftwerk Steuerpad probleem

Discussie in 'Model truckers' gestart door Pim DC, 25 jan 2024.

1. Pim DC

Pim DC

Lid geworden:
    18 mrt 2019
    Sinds enkele maanden heb ik een Kraftwerk Steuerpad in het bezit.
    Ik wil dit op mijn Carson reflex 14ch monteren en heb deze gesoldeerd op kanaal 3.

Vanuit mijn ontvanger in de truck link ik kanaal 3 door naar de Beier SFR-1-D module PROP 6.
    In de Beier software stel ik Prop6 in op Control pad en maak de instellingen zoals ik deze wens.

Vervolgens; gebeurd er helemaal niks.....

- ik de-soldeer de steuerpad los van mijn carson en middels een servo stekker direct aangesloten op de beier module (prop 6). Reageert op geen enkele drukknop.

Weet iemand wat er fout is of wat ik fout doe? Ik heb al een paar keer gemaild naar Kraftwerk, maar deze lijken gewoon totaal geen reactie te geven of ondersteuning voor hun producten.

2. Mark300

Mark300

Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Via Beier kan je ook diagnose meekijken.
    Krijg je überhaupt wel signaal binnen?

3. andre van der weide

andre van der weide

Lid geworden:
    17 sep 2017
    Ik heb zelf ook een steuerpad op mijn zender alleen ik kan zo niet even checken want alles ingepakt voor de verhuizing naar brabant maar volgens mij moet hij op een ander kanaal aangesloten niet op 6 die is voor sbus signaal maar ook niet op je knuppel aansluitingen op je zender je zou hem op een ander vrij potmeter kanal moeten zetten op je zender en die dan instellen in de sfr -1

grt André

4. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Ik lees in de handleiding dat je het Steuerpad signaal op Prop 3 of 4 moet aansluiten. Daarna de set up door lopen zoals hier beschreven. ik lees niet dat je dat gedaan hebt. Probeer dit eerst eens.

Het kanaal van het bedieningspaneel wordt vanaf de ontvanger uitgang aangesloten op prop #3 (X2/3) of prop #4 (X2/4) van de SFR-1.
    Voordat je de SFR-1 voor de eerste keer gebruikt, moet je hem programmeren op het bedieningspaneel of de zender. Dit werkt als volgt:
    1. sluit het gaskanaal, stuurkanaal en alle andere prop. kanalen die gebruikt gaan worden aan op de ontvanger.
    2. zet alle kanalen/zenderinstellingen op neutraal, schakel eerst de zender in en daarna de SFR 1
    3. druk op de blauwe instelknop totdat de groene LED snel knippert. De blauwe LED knippert één keer kort.
    4. Druk eerst kort op de knop "Shift" (bovenste rij, uiterst links) op het bedieningspaneel.
    5. Druk daarna kort op knop nr. 7 (bovenste rij, uiterst rechts) op het bedieningspaneel. De blauwe LED gaat nu branden.
    6. Druk nu opnieuw op de blauwe instelknop totdat de groene LED stopt met knipperen.
    7. Het in leer proces is nu voltooid.
    Vervolgens is het raadzaam om de evaluatie van de knoppen op het bedieningspaneel te controleren in de diagnose (zie pagina 101). Bij prop #3 of prop #4 worden de knopnummers daar nu ook weergegeven als de knop wordt ingedrukt.
    Als de knopnummers die worden weergegeven in de diagnose niet overeenkomen met de ingedrukte knoppen, moet het "zendvermogen" van het bedieningspaneel mogelijk worden aangepast (zie instructies voor het bedieningspaneel). Na het aanpassen van het "zendvermogen" moet het teach-inproces worden herhaald!

Deel Deze Pagina