kun je een kap van een raptor ook spuiten

kun je een kap van een raptor ook spuiten zo ja met wat voor verf en moet je de kap dan ook voor behandelen met een soort primer

al vast bedankt

als je kap van lexaan is moet je lexaanverf gebruiken. Primer moet volgens mij niet, dan zie je je gekleurde verf namelijk niet meer. Je spuit namelijk aan de binnenkant.

@Rheli: Dat is een glasfiber kap.

De standaard kap van de Rap is van een vrij vettig kunstof. Goed ontvetten, schuren en goed primen. Na het spuiten Heel erg veel lagen lak er overheen dan blijft die redelijk goed. De verf zit er dan als een soort van super sticker om de hele kap. Zet je je nagel er flink in dan kras je het er zo vanaf.

Strespunten zoals het startpengat extra beschermen met een beetje epoxie oid.

Ik heb zo vrij lang gevlogen met een standaard gespoten kap:
rappie8.jpg

een spuitklare fiberglass kap is 50 euro, die kan je veel beter spuiten en ziet er vele malen beter uit.

als je de raptor kap goed aflakt met 2K lak om hem te laten blinken dan is je verflaag te hard en springt het er af.

Ook nog even leuk om te vermelden dat de 2K lak 40€ per halve liter kost (wat je op moet maken). En dan heb je daar ook nog een goede spuit voor nodig.

Nope, ik ben het niet waard. En een goede spuitlak voldoet prima.

zolang je niks mengt is het gewoon houdbaar, met een halve liter doe je wel een stuk of 6 kappen, maar als je er maar 1 wil doen is het een dure grap inderdaad :D

Je kan ook heel de kap stikkeren zo als ik gedaan heb het is wel wat moeilijker om de sticker volledig blaasjes vrij te krijgen maar het lukt en het los niet.(zie mijn afbeelding)

Het beste zijn stickers die je gebruikt voor op een auto.

groeten didier

De standaard kap heb ik 2 keer proberen te spuiten.
Geen mooi resultaat :( en met een beetje buigen van de kap sprongen de stukken er af.
Met de Glasfibre kap (de link met het draadje hierover was/is mijn kap) ging alles in één keer goed.

Mijn tip:
Koop een glasfibre kap om te spuiten:
Voorbeeld: http://www.jupiter-venlo.nl/Helikopters/Fotos/slides/pn_Yellow_Raptor.html

Of gebruik stickers:
Voorbeeld: http://www.jupiter-venlo.nl/Helikopters/Fotos/slides/img_0636.html
Bij een reclame bureau dan de stickers halen. Die zijn veeeeeeeel beter dan in een modelbouwwinkel.
Met wat restjes kun je leuke dingen doen.

Ik heb mijn raptor met stickers beplakt.

normal_raptor%7E0.JPG

Ik heb gewoon wat restjes gevraagd bij een bedrijfje dat banners maakt bij mij op de hoek. Plakt als een idioot, ik heb er alleen nog geen brandstof opgemorst... :wink:
Na het plakken even met een fohn de lijm activeren (kreeg ik nog als tip mee). Met een beetje geluk kan je zo wat verschilde stukjes in allerlei kleuren meenemen.
Alleen de rondingen bij de neus zijn wat lastig.

grt Elwin

Back