Kyosho blue streak 800 gp

Discussie in 'Speedboten' gestart door Blue, 1 jul 2004.

1. Blue

Blue Guest

Heb een blue streak 800 gp aangeschaft.

Nu staat er in de handleiding iets van opspuiten met brandstofbestendige lak. Wordt hiermee de binnenkant van de boot bedoeld en wordt dit dan met een klare vernislak gespoten?

Graag advies
    Thx

2. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Blue,

De romp van de Blue Streak is van ABS en als er brandstof in je romp terechtkomt kan dit het ABS aantasten. Je moet dus de romp hiertegen beschermen, welke verf je precies moet gebruiken weet ik niet, maar dat weten andere vast wel.

Je hoef je romp natuurlijk niet te schilderen met brandstofbestendige verf als je een elektromotor gebruikt in plaats van een brandstofmotor :D .

Groetjes Danny.

3. Blue

Blue Guest

De bouw van mijn blue streak schiet al aardig op :D

Welke brandstof (%) moet er voor deze boot gebruikt worden? En is er verschil tss bootbrandstof en autobrandstof?

4. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Brandstof = brandstof. Auto's en vliegtuigen gebruiken hetzelfde. Alleen heli's hebben iets meer smering nodig. Gewoon tornado 1% nemen. Blijft alles lekker heel en kost niet zo veel.

5. smartone

smartone Guest

Ik zou gaan voor 10 % of 16 %.
    Voor het inlopen zelfs met extra olie..

Rene

6. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    Brandstof is niet zomaar brandstof !!!!!..... de meeste autobrandstoffen hebben voor een bootmotor te weinig olieaandeel, en de meeste vliegtuigbrandstoffen weer te veel olie en te weinig nitro !!!!
    Neem of een goede bootbrandstof met minimaal 16% olie en 10% Nitro voor de bleustreak, anders ben je binnen de kortste keren van je motor af.... en al helemaal geen tornado 1%, te weinig nitro, en teveel van de verkeerde olie zit daarin !!!.....

als je niet aan bootbrandstof kan komen, is evt 15% Coolpower heli een goed alternatief, of meng bij de autobrandstof ongeveer 4 a 5% ricinusolie bij...........

.....................................Peet...........................8)

7. Viper

Viper

Lid geworden:
    14 mei 2003
    Om de boot van binnen brandstofbestendig te maken zou ik een ouderwets 2K lak nemen.
    En daar over heen blanke lak spuiten.
    Dit werkt voor een tijdje afdoende,maar lost op den duur toch op.
    Ondanks het goed schoon houden. (metanol is namelijk een basis voor een afbijt produkt)
    Wat een betere oplossing is polyester met een kleurtje.
    Dit houd veel langer stand tegen de brandstof die je verstookt.

8. rjb

rjb Guest

Blue,

Ik heb dezelfde boot, gewoon gespoten met blanke lak. 2 lagen. zover ik weet werkt dat voldoende. ook volgens de geleerde.

Heb je enig idee hoe je de motor het beste af kan stellen

Deel Deze Pagina