Kyosho Inferno GT2 - electrisch. Bouwproject

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Helge, 25 nov 2023.

  1. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik ga een electrisch Kyosho GT2 bouwen. Ik heb een defect Inferno Mp7.5 gekocht voor de onderdelen en ik ga naar onroad GT2 converteren.
    De auto gaat electrisch worden.

    De eerste ike nodig heb is een GT2 chassis. Maar på Aliexpress ik kan Inferno GT2 chassis kopen.
    Ik heb een motormount voor Inferno MP7.5 gekocht en wacht voor de onderdelen.


    Hier is een Inferno GT2 chassis. Ik ga het op AliExpress kopen. Nieuw en goedkoop.

    upload_2023-11-25_19-8-23.png
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2023
  2. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb dit auto gekocht. Alleen voor de onderdelen. De auto is defect en goedkoop.

    upload_2023-11-25_19-10-4.jpeg
     
  3. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Wat er moet gebeuren als ik de auto krijg, is kijken welke onderdelen gebruikt kunnen worden, welke onderdelen weggegooid moeten worden en welke onderdelen verkocht kunnen worden.
    De onderdelen die ik bewaar moeten grondig worden gereinigd en de differentiëlen moeten worden gereviseerd en gevuld met diffolie
     
  4. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    kan ik het chassis van de mp7.5 gebruiken voor een GT2 of moet ik een nieuwe chassisplaat kopen? (Ik heb geen versnellingsbak)
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Je hebt bij je turbo buggy toch ook de originele chassisplaat kunnen gebruiken?

    Dan moet je deze 7.5 toch op dezelfde manier kunnen ombouwen naar electro?

    Wat is het verschil met een gt2 en een buggy? Enkel de onroadbanden en body, of ook draagarmen en schokdempers?
     
  6. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik bedoel: Past een MP7.5 chassis ook voor GT2 onroad?
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Je hebt zonet een nitro omgebouwd naar een brushless.

    Nu heb je terug een nitro gekocht, is de eerste stap niet dezelfde om terug naar brushless om te bouwen? En daarna onroadbody en banden te fixen?
     
  8. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    De eerste stap zal nu zijn om me voor te bereiden op de elektriciteit met een motorsteun en te kijken welke onderdelen ik wel en welke niet kan gebruiken. Mijn vraag is eigenlijk of het GT2-chassis en de Inferno MP7.5 dezelfde lengte hebben. Want als ze even lang zijn, heb ik geen nieuw chassis nodig.
     
  9. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zoek de wielbasis op in de specs en vergelijk!

    Of zoek een 1:8 body die jij wilt, en vergelijk dat met de 7.5 wielbasis.

    328mm t.o.v. 360mm als je Google mag geloven.

    Kun je niet gewoon je buggy ombouwen naar brushless, onroad banden plaatsen, en een body zoeken met de juiste wielbasis van 328?

    Heb eens wat foto's opgezocht, en een gt2 is misschien inferno gebaseerd, maar da's een volledig andere auto... Je zult een halve gt2 aan onderdelen moeten kopen om in de buurt te komen... Zoek dan tenminste een nitro gt2 om elektrisch te maken bijvoorbeeld.


    Wil je een kyosho gt2 (aiaiai), of wil je gewoon ombouwen naar een onroad (dan ben je klaar met brushless conversie, banden en body)
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2023
  10. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb op internet gezien. Dat klopt - 360mm.
    Dan Ik heb een nieuw chassis nodig.
    Op AliExpress kan Ik een nieuw GT2 chassis voor 80€ kopen.
    (kyosho chassis zijn uitverkocht)
     
  11. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Met enkel een chassisplaat ben je nergens. Dan zul je nog een fortuin aan ophanging moeten uitgeven om tot een gt2 te komen. Dan koop je beter een gt2 of nitro gt2 als start.

    Ofwel, als je enkel onroad wilt, en dit niet persé gt2 moet zijn, behoud je de buggy wielbasis en koop je een body die hierop past + onroadbanden.
     
  12. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik weet dat de ophanging opnieuw moet worden opgebouwd. Het maakt deel uit van de vervolging.
    Ik heb gebruikte GT2-veren gevonden voor € 30, incl verzending. Ik heb nieuwe dempertorens etc. nodig maar dit heb ik vooraf berekend.
    Ik heb de Inferno GT2-handleiding gedownload, zodat ik weet wat er opnieuw moet worden opgebouwd.
    Het ombouwen naar een GT2 is erg leuk. Ik hou ervan om dingen opnieuw op te bouwen en te veranderen.

    Mijn Turbo Inferno was ongeveer 1200€ en dit model gaat ook duur Worden.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2023
  13. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik wil Kyosho Mercedes GT body shell en dan Ik heb 360mm chassis nodig.
     
  14. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
  15. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond

    Ik weet dat de mijne duurder zal zijn. Maar alles zelf maken hoort bij de hobby. Als ik een voltooide auto koop, mis ik veel plezier.
    Daarnaast kan ik zelf de elektronica en andere onderdelen kiezen.
     
  16. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Alle losse onderdelen zullen meer kosten dan een complete auto. Koop dan de complete auto, demonteer die en gebruik die onderdelen om je buggy om te bouwen. Er zullen zeker losse onderdelen zijn die niet meer los verkrijgbaar zijn, wat daarmee?

    Ik snap dat een Turbo niet meer verkrijgbaar is, dus maak je een replica. Maar bij deze gt2 volg ik je logica niet, maargoed, doe zeker je zin en have fun bij het spenderen van je hobbybudget!
     
  17. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Een andere reden is dat ik dacht dat de GT2 uit productie was gegaan en niet meer verkrijgbaar is.
    Bovendien heb ik nu geen € 600.
    Ik moet sparen
     
  18. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb deze big bore aluminium shocks voor Inferno GT2 gekocht.
    Die zijn gloednieuw en was alleen 65€ incl verzendkosten uit America.
    Dit wordt mooi.
    In heb ook andre onroad onderdelen gekocht.
    Ongeveer 180€ meer en ik heb een onroad model.
    upload_2023-11-27_21-31-6.jpeg
     
  19. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb alle onderdelen gevonden die ik nodig heb om een GT2-chassis te bouwen.
    In totaal komt het op zo’n 330 euro. Maar dan komt er nog elektronica en carrosserie bij.

    Tot nu toe heb ik alles gekocht wat ik nodig heb om de ophangingen voor onroad weer op te bouwen.
    Sommige onderdelen moet ik bij AliExpress kopen, bijvoorbeeld de GT2-chassisplaat en wat schroeven, maar er zijn geen onderdelen die ik niet kan krijgen.
     
  20. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik ga deze project stoppen. Ik heb de onderdelen nodig voor een andre bouwproject
     

Deel Deze Pagina