Kyosho inferno MP7.5 Porsche 911 custom

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Helge, 10 dec 2023.

  1. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik bouw een custom inferno. Het wordt een Inferno MP7.5 voor op de weg, maar geen GT. Het krijgt een Porsche 325 mm carrosserie.
    Ik herbouw de ophanging op MP7.5 en monteer onroad-wielen. Ik zal ook de voorbumper onder handen nemen. Ik gebruik de MP7.5-chassisplaat. Ik heb deze carrosserie gekocht.


    I have bought this body shell.

    upload_2023-12-10_7-43-4.jpeg
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  2. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Hier is een Inferno MP7.5 met onroad Shock towers.
    Ik wacht steeds voor schok dempers in post.
    Deze auto Ik heb alleen 100€ betalt en het was complete met zender en servo. De nitromotor is kapot. (Start wire kapot)
    Dit wordt een custom onroad inferno, of messjien een MP7.5 onroad.
    De Porsche body Shell heeft 325mm wheelbase. De body Shell was erg goedkoop.
    En Porsche is leuker dan Mercedes. Porsche heeft Carrera 4 maar Mercedes is achterwiel aandrijwing.

    upload_2023-12-12_6-28-2.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2023
  3. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Hobbywing Ezrun
    2200 kv
    150 Ampere.
    3000 watt.

    Ik zie dat de post langzaam gaat in deze dagen waarop mensen Kerstmis vieren. Ik heb veel onderdelen besteld.

    upload_2023-12-12_14-23-41.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2023
  4. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb dit GT2 big bore aluminium Shock dempers gekocht. Maar de post is zo LANGZAAM

    upload_2023-12-12_22-33-32.jpeg
     
  5. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb een vondst gedaan. Deze aandrijfas voor middenachter met cardan is een vondst.
    Het is nu bijna onmogelijk om te verkrijgen. Natuurlijk is het tweedehands met deze leeftijd,
    maar het was niet duur.

    Het is bedoeld voor Inferno MP5, MP6 en MP7.5


    upload_2023-12-13_22-29-7.jpeg
     
  6. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Front bumper en body mount. (Ik wacht voor de foam bumper)

    Het wordt meer en meer onroad.

    upload_2023-12-14_12-50-54.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2023
  7. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Dit project zal interessant zijn. Ik heb zojuist een 3 mm dikke plaat van carbon besteld en ik zal mijn eigen onderdelen op maat maken.
    Ik zal een nieuwe voorbumper maken die veel breder is en nieuwe schoktorens in carbon.
    Er zullen nieuwe carrosseriesteunen worden gemaakt en vele andere onderdelen. Koolstof is gemakkelijk te vormen met een metaalzaag.

    upload_2023-12-15_1-58-32.jpeg
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  8. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb zelfs carbon besteld om een nieuwe chassisplaat te maken.

    Dit gaat een carbon auto worden.


    upload_2023-12-15_3-37-58.png
     
  9. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Hier is mijn auto. Onroad banden en Shock towers. Maar kijk aan achter center aandriwass - met kardan. Dat onderdel is erg zeldzaam. Ik heb het bij e-bay gekocht.

    upload_2023-12-18_1-38-54.jpeg
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.109
    Locatie:
    Rotterdam
    Ga je ook zelf met carbon mat en lamineer epoxy aan de gang?
    Dan is carbon heel goed te vormen en zo.
    is an sich ook niet moeilijk, maar je moet wel ff weten wat je doet.

    Vanaf een plaat werken kan ook voor andere onderdelen
    maar bijvoorbeeld een frameplaat zal toch gebogen moeten zijn om de flexibiliteit er een beetje uit te krijgen
    vanwege die reden is je huidige frameplaat ook gebogen

    je shoktowers zou ik dubbelen, dus 2x tegen elkaar plakken.
    3 mm is te dun , voor mn gevoel
    zeker omdat daar een bout van stevig lang tegenaan gaat, waar de veer dan weer op geschroefd zit.
    buigt teveel op 3 mm
     
  11. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Kent u ChatGTP? Daar zijn veel goede adviezen te vinden. Je kunt het alleen maar vragen.
    Ik ga een warmtepistool gebruiken om het chassis te buigen en op spanning te brengen terwijl het afkoelt.

    De plastic shock towers zijn 4 mm dik, dus ik denk dat een carbon van 3 mm voldoende is. Aluminium shock towers zijn 1mm dik. En de aluminium shock tower is hooger.
     
  12. r3wd

    r3wd

    Lid geworden:
    9 okt 2020
    Berichten:
    153
    Locatie:
    Tilburg
    @Mugen MRX-3 kom er maar in... Carbon, de hars van carbon is géén thermoplast! Chatgpt heeft waarschijnlijk een onzinbron gebruikt om je vraag te beantwoorden. Of je vraagstelling was verkeerd. Chatgpt is niet al te goed in het interpreteren van vragen van tijd tot tijd. Een kleine nuance kan een totaal ander antwoord opleveren. En zoals altijd, controleer de antwoorden die gegeven worden, je kunt er niet op vertrouwen.

    Leesvoer: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thermosetting_polymer

    Maar probeer het gerust, er zullen geen levens in gevaar zijn zolang je de juiste PBMs gebruikt bij het zagen.
     
  13. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond

    Dan kan ik je vertellen dat mijn broer een opgeleide monteur is en zeker VEEL meer over je weet dan dit. Hij is expert van matalen en weet alles van staal, aluminium en kanbon.
    Ik vroeg het hem ook,van wie ik weet dat het een betrouwbare bron is, en hij zei dat het zou werken.
     
  14. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Hier is een Kyosho-motorsteun voor Inferno Noe 3.0 VE. Ik heb het zojuist besteld.
    Als het niet op het MP7.5-chassis past, mag je niet vergeten dat ik helemaal opnieuw een nieuw chassis van koolstofvezel zal maken.


    upload_2023-12-18_22-29-30.jpeg
     
  15. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    :hammer:
     
  16. Helge

    Helge

    Lid geworden:
    29 aug 2023
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb de dikte gemeten en die zijn 3mm
    Je hoef niet mij belachelijk te maken. Het zegt ook veel meer over jou dan over mij
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.584
    Locatie:
    Sassenheim
    Chat GTP is een AI die er helaas ook naast kan zitten.
    Het soort buigbare carbon wat je beschrijft is niet mogelijk met standaard carbon platen, hier meer info: Carbon shapeable | www.carbon-team.de
    Wat betreft aluminium shocktowers, die zijn zeker niet 1mm dik, die zijn ook 3 tot 4mm dik.

    Oef, daar hadden we een tijd terug nog hele discussies over en heel eerlijk was ik niet onder de indruk van zijn kennis, of mogelijk jouw beschrijving over zijn kennis......
     
  18. r3wd

    r3wd

    Lid geworden:
    9 okt 2020
    Berichten:
    153
    Locatie:
    Tilburg
    Dat was denk ik zijn vader en brushless motoren. Maar wel met dezelfde strekking ja. Ik ga uitloggen voordat ik een van de 84 Helge-topics ga lezen. Dan kan ik niet meer reageren.
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.109
    Locatie:
    Rotterdam

    Beste Helge,

    zoals wij af en toe niet helemaal snappen wat jij bedoelt, of waarom jij iets doet
    merken wij dat jij af en toe niet helemaal door hebt wat we proberen te vertellen:D

    zo moet jij niet vergeten dat wij aan onze kant bakken ervaring hebben met bouwen van dingen.
    specifiek, het bouwen wat jij aan het doen bent.
    Nieuwe dingen, testen, tuurlijk, leef je uit
    maar als je het over een materiaal hebt, kan het natuurlijk zijn dat wij dat al een keer gedaan hebben, en je proberen te helpen..

    Zo begin je wel eens over familie die allerlei typen kennis heeft.
    in dit geval over carbon.
    lees deze link even.. https://polyestershoppen.nl/informatie/een-voorwerp-bekleden-met-carbon-overlay
    en dit is zelfs nog alleen een carbon laag over een bestaand ding heen, dus simpel
    Zelf carbon dingen maken kan, maar dan moet je ook een mal maken, plug, schuren polijsten, loswax, etc, dan pas je onderdeel erin

    Wil je die kant op, moet je op youtube even zoeken naar hoe je een mal maakt van glasvezel.

    Maar het houdt dus wel in dat de zaken een beetje anders zijn dan je familieleden vertellen.
    chatgpt is leuk, maar op dit moment is het gewoon google. dus je moet echt goed filteren of iets de waarheid is, en of je het antwoord ook wel echt zoekt.
    Waarschijnlijk heeft je familielid alleen maar nep carbon gezien, dat is inderdaad vaak kunststof met een carbon print.
    mooi, maar hele andere eigenschappen dan echt carbon..


    Voor de carbon plaat: probeer gewoon.
    maar houdt je onderdelen nog ff klein.
    shocktower kan natuurlijk. gewoon proberen.
    maar ik denk dat hij onhandig veel buigt.
    je kan beter dubbelen, aan elkaar plakken.
    zorg ook dat er voldoende ruimte zit tussen het gat (waar je bout doorheen gaat) en de rand van het werkstuk.
    maak je dat te smal, breekt de rand gewoon af.
    er moet wel voldoende carbon tussen zitten, anders kan het niet werken.

    een frameplaat, tuurlijk kun je dat zo uitzagen en zo, maar een carbon plaat buigt gewoon.
    daar is carbon goed in. en dat is ook zijn kracht, het buigt, daardoor breekt het niet.
    Houdt wel in dat je aandrijving die beweging op moet vangen, en zoveel beweging kan dat niet hebben.

    een frameplaat is vrij lang, dus dan zou je ook een bovenplaat oid moeten maken.
    een 2deks chassis (wat je bij veel auto's ook ziet trouwens), onderplaat, aandrijving, daarbovenop nog een plaat om een stijf chassis te krijgen.
    of een stang tussen de 2 shocktowers.
     
  20. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.249
    Locatie:
    Thuis
    :bye: riep je mij ?? :D

    heb even gelezen en dit komt bij mij over als een gezegde over klok en klepel :) ik zal niet ontkennen wat ts verkondigd want in theorie is het mogelijk ... maar ik heb sterke vermoedens dat men totaal niet weet waar ze mee bezig zijn..
    hoewel is vrij zeker ben dat er gesproken word door een jong jochie die alles denkt te weten, voel ik me toch getriggerd en ga er toch op in, met de hoop dat hij of een ander er graag wat van op steekt.

    allereerst, Carbon is een weefsel en word een keiharde composiet plaat zodra je dit verzadigd met epoxyhars en laat uitharden, Epoxy is idd een Thermoharder en eenmaal hard is dit niet zoals een plastic te vervormen door het ff warm te stoken en dat is maar goed ook anders zouden je motorsteunen de carbonplaat doen smelten ;)
    ga je dieper in de materie dan klopt het dat epoxy te vervormen is door warmte en ik zal in het kort uitleggen hoe dat kan.... zodra epoxyhars uithard bouwt het een zogenoemde glass transitie temperatuur op, dit word aangeduid met Tg
    de Tg geeft kortgezegd weer wat de maximale temperatuurs bestendigheid is waarbij het stabiel blijft, op het moment dat je daar overheen gaat stoken dan is het materiaal niet vorm stabiel en zou je het kunnen vervormen....... de mate waarin je dit kan vervormen is heel beperkt, dit is dan ook de reden dat een epoxylaminaat voor maximale eigenschappen nagehard moet worden (word ook wel Temperen genoemd) een uitgeharde epoxylaminaat heeft bv een Tg van 68 graden, als je vervolgens gaat verwarmen tot 50 graden dan vervormd er niks maar gaat de ontwikkeling van de Tg wel verder, deze word dan dus hoger.... ga je langzaam aan verder door verwarmen dan zal je Tg een maximaal gaan halen, dan kom je dus uit op een HDT waarde (zie dit maar als een maximale temp bestendigheid)
    als je denkt dat je een 3mm carbon plaat ff in de zetbank een rand onder een hoek kan omzetten dan heb je het mis, je vervorming is dan dermate groot dat de hele plaat gaat delamineren en rijp voor de vuilbak....... zet je een 3mm plaat met een lijmklem op tafel vast en hang je een gewichtje aan het uiteinde en verwarm je de plaat tot boven de Tg dan kan je hem wel iets vervormen, na afkoelen zal het zo blijven staan
    de mate van vervorming en de benodigde temperatuur is afhankelijk van het type epoxyhars, zou je dit willen dan zou je de databladen van de hars moeten hebben, de Tg ontwikkeling moeten bepalen met speciale Labo apparatuur, simpelweg met een brander heet stoken kan heel goed resulteren dat je ruimschoots boven de HDT komt en dan verbrand je de hars..
    de firma waar ik voor werk is een van de grootste verdelers van composiet materialen (epoxy, polyester, poly-urethaan, glass, Koolstof etc) bij ons op de zaak hebben we een Labo met allerlei meet en test apparatuur en onze laboranten zullen toegeven dat het mogelijk is maar gelijktijdig lachen als ze dit verhaal lezen waarin iemand zegt dat die dat wel ff gaat doen :D

    wat natuurlijk ook mogelijk is is dat de topic starter een Thermoplastische prepreg plaat heeft gevonden, er zijn namelijk wel degelijk carbon (en glas) platen die geimpregneerd zijn met een Thermoplast zoals PP (polypropyleen) en PP is een thermoplast dus dit materiaal kan je inderdaad heel goed verwarmen en vervormen :thumbsup:.... ga je hier een Chassis van maken dan wens ik hem heel veel suc6 :D een bumpertje zou nog wel kunnen want die mag best flexibel zijn
    de Carbon in dit materiaal voegt niet veel meer toe dan een leuk uiterlijk, en als je denkt dat je hier succesvol met epoxy overheen kan lamineren dan moet ik je teleur stellen.... epoxy hecht namelijk niet op PP

    ik begrijp best wat TS wil, in de jaren 90 toen ik mn carriere begon in de Carbon Composieten heb ik dit zelf ook veelvuldig gedaan, ik heb van Prepreg carbon chassis gemaakt in diverse stijfheden voor Pan car racers (buitenbaan chassis en indoor chassis waar ik gelijk kampioen mee werd :)) ook voor de grote 1:5 FG marders, leopards, en touring car, F1 asfalt racers heb ik bodemplaten gemaakt, in 1:1 de Rallysport, en zelfs voor de Moto3 klassen heb ik onderdelen gemaakt :cool: meeste plezier haalde ik uit de minibike sport, hoeveel van de Carbon spadborden en kuipjes ik niet gemaakt heb..... :rofl: mooiste klus was een echt Carbon vliegtuig repareren, in mijn carrière tonnen aan Carbon, epoxy, en polyester verwerkt en nu de laatste jaren werkzaam als technisch specialist en vertegenwoordiger van deze materialen..... ondanks mn bescheidenheid kan ik met een gerust hard zeggen dat ik wel een beetje weet waar ik over spreek.... zo nu genoeg :offtopic: en weer ontopic

    advies wat ik TS wil meegeven: wil je succesvol composiet (carbon/epoxy) onderdelen maken ga dan heel veel lezen en verdiep je goed in de materie en constructie.... met alleen een aluminium plaatje vervangen door een carbon plaatje bereik je niet veel meer dan enkel een mooier uiterlijk.... gebruik de materialen zo dat je de voordelen van het materiaal kan gebruiken.......
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2023
    HeliKoper en r3wd vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina