Wie heeft er ervaring met de plaatsing van deze trim tabs? Graag een woordje uitleg hierover Hoe monteren? Plaatsing met of zonder plaatjes, plaatjes inde boot plaatsen of aan de buitenkant?
plaatsing van de plaatjes hangt af van hoe je erbij kan (boor 3mm als je de plaatjes gebruikt of 2.5mm als je de trims zo vast zet.). Rene
Onder wat voor boot moeten ze komen, hoe zien die trimtaps er uit. Plaatjes zullen in dit geval misschien wat makelijker zijn. Heb verschillende ervaringen met trimtaps, en het plaatsen er van, maar met wat meer info kan ik je wat makelijker helpen.
Het betreft hier de trimtabs van Kyosho zelf die je origineel als optie erbij kunt bestellen. De boot is een Kyosho blue streak gp. Heb de trimtabs reeds geplaatst zoals aangegeven op het plannetje, 6mm boven de romp en zonder plaatjes, dus met gaatjes van 2,5 mm. Na een testvaart hobbelt de boot nog op full speed. Bij het kijken naar het achtersteven merk ik op dat de tabs helemaal niet het water raken. Heb de trims dan op volledige uitslag geschroefd en nog raken ze het water niet, dus zal dit niet veel afdoen. Nu ben ik van plan om langere draadstangetjes te gebruiken zdat de tabs nog schuiner komen te staan en het water mss wel gaan raken. Ik heb het gevoel dat ik de tabs te hoog op de hull gemonteerd heb, en toch schrijven ze 6mm voor? Hier een fototje van de trims: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXS864&P=Z
6mm is echt te hoog! 2 á 3 maximaal, nooit gelijk met de bodem monteren want dan worden het remkleppen. wat je ook kan doen is de rand waar het water de romp verlaat (onderkant spiegel) zo scherp mogelijk maken, het water laat dan veel makkelijker los. dit kan ook het vaargedrag soms enorm verbeteren. en dan ff die trimtabs opnieuw plaatsen. heb je eentje aan elke kant??
Ik heb de Airstreak gp. Mijn trim tabs zijn ook volgens de beschrijving geplaatst en werken perfect (jawel ook op 6mm hoogte) Linker staat gewoon vlak en de rechter staat een milimeter of 6 naar beneden (vanaf scharnierpunt gezien). Rene
Heb nu de trim tabs een stukje lager gebracht met gevolg dat er al zes gaatjes zijn geboord. Drie gaatjes gedicht met silicone, bootje vaart nu veel beter en tabs doen nu hun werk Ik denk nog wat bandenlood van voor in de romp en bootje vaart perfect.
Gelukkig Bleu, Ik schrok al toen ik las dat de trims 6mm boven de onderkant op je romp moesten zitten volgends de tekeningen. Ik ben blij dat je het op deze manier geprobeerd heb, zo zijn ook wij weer een ervaring rijker, en weten we in het vervolg dat de beschrijving van deze hopup dus niet klopt. Dat komt dan ook gelijk ten goede van die 6 extra gaatjes die je hebt moeten maken. :roll:
Ga de hele handel ook maar aanpassen. Plaatsing van mijn tabs moet toch onders i.v.m. plaatsen van flexas. En het daarvoor verhuizen van het roer. Rene