Kyosho Rowdy Baja Circuit 20

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Hakkelaar, 31 jan 2016.

1. Hakkelaar

Hakkelaar

Lid geworden:
    31 jan 2016
    Ik heb van het weekend een oude radiografische wagen met benzinemotor van zolder gehaald.
    Het gaat om een Kyosho Rowdy Baja Circuit 20.

Deze is destijds van mijn vader geweest en heeft een lange tijd stil gestaan, zeker 20 jaar.
    Ik wil kijken of ik deze auto nog aan de praat kan krijgen, maar ik heb geen verstand van rc-auto's en al helemaal niet met een nitro motor.

Ik zou dus graag een beetje op weg geholpen worden, ik weet niet of het verstandig is om nu zomaar brandstof in de tank te gooien en te starten of moet er eerst een en ander worden nagekeken voordat ik dat probeer?

Misschien kan iemand mij op weg helpen met dingen die ik moet controleren en doen om op een veilige manier deze auto weer aan de gang te krijgen.

2. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Ik zeg : Verkoop hem aan mij! :):) Mooi model....

Nu ff serieus...
    Motor zal Of helemaal vastzitten Of roest binnen in kunnen hebben. Zeker niet proberen te starten zonder controle.
    Misschien helemaal demonteren en in de diesel zetten zoals in dit topic.
    http://www.modelbouwforum.nl/thread...-gigacrusher-dualforce-2x-4-3cc-nitro.232723/

Verder alles goed nakijken op roest, vastgelopen lagers.
    Electronica testen..
    Ikzelf zou hem helemaal uit elkaar halen voor controle..

Laatst bewerkt: 31 jan 2016
  3. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Inderdaad eerst de motor demonteren en kijken hoe die er uit ziet van binnen. Ik gok zelf dat alle lagers vast zitten namelijk ;)

M.v.g. Mark

4. Hakkelaar

Hakkelaar

Lid geworden:
    31 jan 2016
    Oke, ik ging er al vanuit dat het niet zo makkelijk zou zijn. Het belangrijkste is dus de motor goed schoonmaken. Ik vind de auto er op zich nog redelijk goed uitzien, dus ik weet niet of het nodig is om deze helemaal uit elkaar te halen. Voor kan zien is de brandstof tank in ieder geval wel helemaal leeg.

Ik heb wel gezien dat de banden in ieder geval niet meer zo rond zijn als deze zouden moeten zijn. Door het lange stilstaan zijn ze ingedeukt. Zijn hier voor z'on oude auto's ook nog gewoon nieuwe voor aan te komen?

5. chris1144

chris1144

Lid geworden:
    22 mei 2013
    Je zou eens moeten kijken wat voor een soort mee nemer de huidige velgen hebben, dan is het erg gemakkelijk te zeggen of er ook andere velgen onder kunnen.

Ik zou toch wel de auto uit mekaar halen, onderdelen zullen niet heel gemakkelijk zijn om aan te komen. Het zou jammer zijn dat je iets kapot rijdt omdat het of bijvoorbeeld vast zit, of dat het los zit en het hierdoor tijdens een eerste keer rijden kapot gaat.

Tevens zal al ( mits het aanwezig is ) het vet wat in de lagers zit en in de tandwiel kast, na 20 jaar ook wel aan zijn eind zijn. Het word uiteindelijk gewoon hard, hierdoor zal het niet meer de juiste smering geven.

Deel Deze Pagina