Kyosho Rowdy Baja Circuit 20

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Hakkelaar, 31 jan 2016.

1. Hakkelaar

Hakkelaar

Lid geworden:
    31 jan 2016
    Ik heb van het weekend een oude radiografische wagen met benzinemotor van zolder gehaald.
    Het gaat om een Kyosho Rowdy Baja Circuit 20.

Deze is destijds van mijn vader geweest en heeft een lange tijd stil gestaan, zeker 20 jaar.
    Ik wil kijken of ik deze auto nog aan de praat kan krijgen, maar ik heb geen verstand van rc-auto's en al helemaal niet met een nitro motor.

Ik zou dus graag een beetje op weg geholpen worden, ik weet niet of het verstandig is om nu zomaar brandstof in de tank te gooien en te starten of moet er eerst een en ander worden nagekeken voordat ik dat probeer?

Misschien kan iemand mij op weg helpen met dingen die ik moet controleren en doen om op een veilige manier deze auto weer aan de gang te krijgen.

2. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Ik zeg : Verkoop hem aan mij! :):) Mooi model....

Nu ff serieus...
    Motor zal Of helemaal vastzitten Of roest binnen in kunnen hebben. Zeker niet proberen te starten zonder controle.
    Misschien helemaal demonteren en in de diesel zetten zoals in dit topic.
    http://www.modelbouwforum.nl/thread...-gigacrusher-dualforce-2x-4-3cc-nitro.232723/

Verder alles goed nakijken op roest, vastgelopen lagers.
    Electronica testen..
    Ikzelf zou hem helemaal uit elkaar halen voor controle..

Laatst bewerkt: 31 jan 2016
  3. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Inderdaad eerst de motor demonteren en kijken hoe die er uit ziet van binnen. Ik gok zelf dat alle lagers vast zitten namelijk ;)

M.v.g. Mark

4. Hakkelaar

Hakkelaar

Lid geworden:
    31 jan 2016