Beste, kan iemand mij meer vertellen over deze kyosho qua model, rij-eigenschappen en snelheid enz. Ben erg benieuwd. Ook qua waardepeiling. Reacties worden gewaardeerd! Groeten Luuk
Kyosho Pure Ten nitro, een populaire instap-nitro (geweest?) Als je een 2dehandsje wil aanschaffen, zoek dan iets wat je werkend en rijdend kunt zien, en iets waar er liefst nog onderdelen voor te krijgen zijn. Kijk misschien ook eens naar de prijs van een eenvoudige nieuwe wagen, iets meer kost bij aanschaf, maar vermijd een hoop gedoe achteraf.
Pure Ten Alpha 2 of 3... Geen 3.5cc maar een 2.1 of 2.5 (op het blok staat waarschijnlijk een .11 of .15 Waarde? Niet veel, is al oud maar geen vintage.
@Roelof en @Tamaniac weten jullie ook wat voor een zender dit is en of er evt nog versnellingen oid op te bouwen zijn?
Luuk, Google kan je daarbij prima helpen. Type zender staat op de zender En ook even het chassis type opzoeken met Google en kijken of je er een 2speed op kunt bouwen..
Dankjewel! @Roelof weet je misschien hoe het zit met zo'n versnellingsbak? Is dat handmatig over te schakelen of als je bijv zo'n setje koopt en monteert gaat het dan automatisch? Misschien een domme vraag maar ik weet niet in de RC wereld hoe dat zit. Zijn er anders verder nog aanpassingen nodig?
Versnellingsbakken van racers zijn automatisch, ze schakelen met een soort koppeling op basis van middelpunt vliegende kracht. Door middel van een veerkracht is het schakelmoment in te stellen.
@Roelof weer wat geleerd. Dus met enkel zo'n setje aanschaffen en monteren heb ik een werkende 2 speed?
Yep, inweze wel, mits je de complete set hebt. (onder diezelfde partnummer worden ook losse delen aangeboden) Hier nog meer technische uitleg van ons soort auto's: http://www.rctek.com/technical/index.php
Dit is een pure ten alpha 3. Daar zit een 2.5 cc motor op. Waren best geinige wagentjes maar kwalitatief minder dan de latere fw-05 modellen