Laad kabel schema

Beste leden,

Ik heb een laad kabel gezien in een webwinkel waar ik wel interesse in heb.
Het betreft deze kabel:

http://www.rcracingtwente.nl/WebRoo.../F6B9/7CFA/BCE2/C0A8/28BA/9704/BEEC1032hr.jpg

Nou ben ik van plan om een zelfde soort kabel te fabriceren, maar dan in een 6S uitvoering voor nog net even wat extra gemak.

Uiteraard heb ik dit zo goed mogelijk op papier geprobeerd te zetten, en naar mijn mening ziet het er betrouwbaar uit zonder dat heel de tent af brand.

Maar, ik ben geen electrotechnicus, en vroeg me af of er iemand hier is die er wel verstand van heeft en dit schema kan bekijken en eventueel goed kan keuren!?

Het schema:

full

Ik lees graag jullie bevindingen over mijn uitbreiding van het idee!

Alvast mijn dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het schema klopt. Maar tegen het serieel laden van apart gebruikte cellen bestaan nogal wat bedenkingen. Bezin voor je daar aan gaat beginnen. Met de zoekfunctie is veel informatie te vinden.

Een betere oplossing is het gebruiken van meerdere laders.

Als het om laden van 1s lipos gaat, heb ik geen bedenken,
omdat geen enkele lipo via de balanceer-kabel meer dan 4,2 volt krijgt,
de oplaadtijd is dan wel wat langer dan "normaal" laden,
de 1 s lipos moeten ongeveer even leeg / vol zijn

bij laden van 2s tot Xs lipos moet je
een balanceerkabel voor elke lipo gebruiken

dus die optie met meerdere laders
(kleine laders zijn niet duur !!)
zou dan de voorkeur zijn

Groet
Uwe

Het betreft hier inderdaad 1s lipo's die voor een quadcopter zijn bedoeld.
Het idee er achter is dat de quadcopter begint te knipperen als ze leeg zijn, en zodoende de lipo's allemaal wel op een even leeg niveau zijn.

Het laden zou dan inderdaad gebeuren op Balancing mode.

In iedergeval mijn dank voor jullie bevindingen tot dus ver. Het helpt me zeker bij het besluiten of het wel de moeite waard is.

Vriendelijke groet!