Door diverse omstandigheden ben ik al jaren niet meer aan vliegen toegekomen. Veel van mijn lipo's van 500-1200 mAh (voor Holiday, Formosa, Parkmaster) zijn slecht of kapot. Vorig jaar zomervakantie wilde ik snel nog wat nieuwe lipo's bij HK bestellen, maar er was weinig voorradig en het EU magazijn bleek opgedoekt, waardoor te lange levertijd. Helaas dus geen vliegen in die vakantie. Dit jaar wil ik proberen dat te voorkomen. Ik vermoed dat ik niet meer goed op de hoogte ben over de laatste ontwikkelingen op lipo gebied en waar je de beste accu's het beste kunt kopen. Kunnen jullie mij hier of via PB hierover informeren?
Ik zag onlangs li hv accu's die onder belasting een hogere spanning houden. Dan heb je meer vermogen. Zelf geen ervaring mee.
Let op met de HV accu's in combinatie met oudere esc's. Soms ziet de esc dan een 2s HV aan voor een 3s.
SLS, Gene ace, hacker zijn goede accu,s. Goedkoper: Hobbyking kan soms wat leuks hebben maar hebben vaak geen voorraad. Kijk ook eens naar Alieexpress: HRB lipo,s en hun 2e merk ook van HRB: Yowoo. Yowoo heb ik 6x 6cell 5000 en 6000mAh van. Doen wat ze beloven voor een betaalbare prijs.
Yowoo hebben ik en onze club ook zeer goede ervaringen mee, zelfs iets beter dan de HRB omdat ze meer C hebben, en snel geleverd via Alieexpress Duitsland of Frankrijk, wel even opletten waar je ze dus vandaan haalt en de aanbiedingen in de gaten houden scheelt soms wel 20euro of meer op 1 lipo. Echter de ontwikkeling van lipo's ligt echter wel stil, daarom gebruik ik in toestellen tot 70A de lion accu, daarboven de lipo want de punch is bij de lions boven de 70A minder is mijn ervaring. mvg Andre
Maar Rob... Voor een zeilbootje heb je geen Lipo's nodig hoor... 4 Eneloops in een Micro Magic gaat prima.
Inmiddels weer via Hobby King EU warehouse nieuwe lipo's ontvangen. Hoi Roel, de nieuwe lipo's zijn voor gevleugelde scheepsmodellen ;-) maar voor mijn MM gebruik ik nog steeds een oude 2S1000mAh lipo...