laatste twijfel

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Acropilot, 2 aug 2011.

1. Acropilot

Acropilot Guest

Ik sta op het punt om bij fpvsystems deze set te kopen als beginnend fpv'er: 5,8 Ghz RCV922 Aviator Full FPV KIT2010 + BSII OSD Bundle [AVS-006] - €499.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting
    Maar toch heb ik er nog mijn laatste twijfels over, wat denken jullie pro's ervan? Als student geef ik uiteraard niet zo graag zoveel geld uit aan iets dat achteraf niet goed zou zijn...

Ik weet dat hobbycity goedkoper is, maar ik bestel liever bij 1 shop ipv. bij meerdere :)

vriendelijke groeten!

2. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Liever dan toch bij 2 winkels bestellen, de blackstork osd zijn redelijk wat mensen niet echt tevreden mee. De camera die erbij zit is ook niet al te goed. En de prijs is aan de hoge kant.

Dan kan je beter gaan voor:

5.8ghz fatshark bril met 100mw zender

E osd voor voltage en tijd meer heb je op het begin echt niet nodig

eventueel een 600mw immersion rc zender voor meer bereik

Een veel betere 600tvl wdr camera die instelbaar is

Zo ben je ongeveer 350 euro kwijt voor een veel beter systeem met zelfs 2 videozenders. Je kan dan eventueel nog als je dat echt wil een remzibi osd of een immersion ezosd toevoegen. Maar als beginner zou ik het zo simpel mogelijk houden en daarna kijken of je het nodig hebt.

3. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Helemaal met Hugy eens.

4. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Klopt het dat je buiten de fatshark kit van hk (de 2,4ghz, ik vlieg op 35mhz) alleen een camera nodig hebt om te starten met fpv? Ik begrijp dat er betere zenders en ontvangers zijn maar ben je in princiepe vliegklaar met de kit en een camera?

5. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Dat is correct. De spullen die erbij zitten zijn van topqualiteit hoor. Fatshark bril met ingebouwde ontvanger en een immersion rc video zender. Neem de ccd camera van hobbyking of de hierboven gelinkte van securitycam en een eosd en je hebt een heel leuk beginners setje.

6. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Ok dan gaat het waarschijnlijk toch nog gebeuren dat ik ga beginnen met fpv :D de prijs valt me behoorlijk mee.

Mvg jesse

7. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Door hobbyking is het inderdaad stukken goedkoper geworden om een goede set samen te stellen voor zo'n 350 euro heb je echt een kwalitatief goede beginners set met fatshark bril op de 2.4 of 5.8ghz band.

8. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
  9. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
  10. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Reken maar op invoer kosten. En ging uit van de duurdere en betere camera van securitycam. En betere antennes zijn ook wel aan te bevelen. Zoals de cloverleafs of een goede patch antenne.

11. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Welke antenne zou je van hk dan aanbevelen? Camera laat ik even voor wat het is.

12. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
  13. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Hmm ik ga het eerst gewoon proberen met de standaard antenne. Ik kan later altijd nog een betere kopen.

Mvg jesse

Deel Deze Pagina