Ik kamp met volgend probleem. Ik heb me een nieuwe schulze snellader gekocht en probeer daar mijn zender mee te laden maar dit lijkt niet te lukken. Nu heb ik al vast kunnen stellen dat er in mijn zender diodes zitten. Moet ik iets aan mijn hardware aanpassen om te kunnen laden met deze snellader?
Ja. De lader wil waarschijnlijk een spanning terugmeten om te weten of én welke accu hij moet laden. De diode voorkomt dit. Eenvoudig overbruggen is de simpelste oplossing die je kunt proberen. Denk er wel aan dat de zender na het overbruggen van de diode niet meer tegen ompolen beschermd is. Wel oppassen welke stekker je waarin steekt dus. Succes.
ik kan dus zonder gevaar van besschadigen van de electronica (bij juist polen natuurlijk) de diode overbruggen?
Ik zou hier wel mee oppassen. Bij mijn Multiplex zender staat met grote letters in de manual dat je NIET boven de 2A mag laden omdat anders de electronica van de zender naar de knoppen kan gaan. Weet natuurlijk niet in hoeverre dit zo is maar heb het dus maar niet geprobeerd...
Het jumpertje is gesloten, de 2 diodes overbrugd maar helaas, driewerf helaas, hij blijft errors spuwen en weigert halsttarrig te laden.
Ik heb dit probleem ook met een graupner mc16/20 en een schulze lader. Ik haal de batterij er altijd uit om te laden :? Niels
Inderdaad een mc16. Heb er nu ook mijn batterij uitgehaald en dan lukt het laden. Al zou ik graag een methode vinden om te kunnen laden langs de zijde zonder telkens de batterij te moeten demonteren.
Multiplex zekert de laadingang af met 2,5 ampere( even afgezien van die diode)..... zolang je daar onder blijft kun je iedere laadstroom nemen die je cellen nog lekker vinden. Uitzondering zijn de zenders uit de Picco- en cockpit series die onder de 1 ampere moeten blijven.
Het lijkt me alsnog niet te lukken... Ik ga straks nog even m'n fiche nakijken al vermoed ik dat daar de fout niet zit.
2-diodes? Je moet bij een MC 16/20 er 1 overbruggen. Bij mij werkt dat. Ik gebruik de Robbe Reflex LCD lader.