lader nat geworden, wat nu ?

hoi,

mijn opa heeft sinds donderdag een vliegtuig, nu is zijn lader nat geworden (hoe ik zou het niet weten) hij heeft hem al laten op drogen en gedroogt met een föhn,

kunnen we hem nog gebruiken of beter een nieuwen kopen ?
het gaat om een simpel ladertje ;
4339g_m.jpg

Hallo Wapske,

Bedoel je nat als in ondergedompeld in het water, of is 'ie nat geworden in een buitje regen?

Ik zou de lader openschroeven en de print droog blazen, als er al opgedroogde druppels met een kalk residue op zitten, eventueel spoelen in gedenaturaliseerde alcohol, goed laten drogen op een droge warme plek en de boel weer in elkaar schroeven.

Doet 'ie dan alsnog 'poef', kun je altijd nog een nieuwe halen...

Groeten, Jan.

openschroeven en droog deppen/blazen inderdaad, met een koude fohn. Gewoon laten drogen geeft meestal niet het gewenste resultaat.

Voor de volgende keer: als een toestel nat wordt met 'gewoon water', NIET gaan drogen, maar gelijk naspoelen met gedemineraliseerd water, en DAN pas drogen.

Natuurlijk wel alleen als er verder niets in zit wat niet tegen vocht kan, maar bij de meeste laders is dat niet zo'n probleem.

Voor de volgende keer: als een toestel nat wordt met 'gewoon water', NIET gaan drogen, maar gelijk naspoelen met gedemineraliseerd water, en DAN pas drogen.

Natuurlijk wel alleen als er verder niets in zit wat niet tegen vocht kan, maar bij de meeste laders is dat niet zo'n probleem.

we zijn er al achter de stekker van de lader is gewoon kapot, dat word een nieuwe halen

Back