Leidingen

Hallo allemaal.

Ik ben een tanker aan het bouwen en ben nu zover dat ik de leidingen voor op dek moet gaan maken.
Mijn vraag, weet iemand wat het beste materiaal is om dat er van te maken en nog een beetje betaalbaar is.
De leidingen moeten diktes hebben tussen de 4mm en de 10mm.
Er hoeft geen product door heen te lopen.

Met vriendelijke groeten,

Koen

Hallo Koen,

Als het geen varend model is, kun je volstaf messing, kunststof en ook hout nemen, alles wordt geverfd, dus daar zie je niets van terug.

Als het een varend model betreft zou ik het gewicht zo laag mogelijk houden i.v.m. het omhoog komen van het zwaartepunt van het model.

Gebruik gewoon wat de goede maat (en prijs) heeft.

Groeten, Jan.

Plexiglas staf, verkrijgbaar van af Ø2mm tot zeker Ø10mm in lengtes van 2m.
Kosten bedragen een fractie van messing, en door te verwarmen met een verffohn in elke gewenste vorm te buigen.

Aangezien "Volkooren" niet z'n woonplaats ingevuld heeft weet ik niet of hij per ongeluk in de buurt van Den Haag woont.
Hier zit namelijk Ru58 en deze verkopen zowel het plexiglas staf als de bij behorende lijm.
En het is echt vele malen goedkoper dan messing, en het niet te bewerken RVS

Hallo Adam.

Hartelijk bedank voor alle adviezen.
Ik woon in Rotterdam dus Den Haag is goed te doen. Na u advies over plexiglas had ik Ru 58 ook gevonden. Ook had ik Bouwplastics gevonden dat volgens mij ook in Den Haag zat. Het word dus een dagje Den Haag.

Met vriendelijke groeten,

Koen

hallo koen

jke kan in de spaanse polder ook terecht bij STOUT -PERSPEX deze
zaak heeft dit ook en hoef je niet zo ver te rijden.

m vr gr jan

Back