Hallo. Als leek op gebied van het bouwen van varende schepen heb ik een vraagje..... Ik heb de romp van de Zwarte Zee IV in de schaal 1:50 en nu moet daar zoals een ieder kan begrijpen een roer onder. Zijn die standaard te koop?? en hoe krijg ik die waterdicht onder die boot?? Ik heb namelijk begrepen dat je de 'down' op een boot niet te vaak moet gebruiken. Ik loop later vast nog wel tegen nog veel (stommere) vragen aan, en ik hoop dat ik hier een antwoord kan vinden. Bij voorbaat dank, Ronald
Hoi Ronald, Roertjes kan je zo kopen, bijv. van Billing Boats. Maar daar heeft powerpete meer info over! Wat je doet: Je maakt een een gaatje in de romp, daar lijm je een buisje in, die hoger ligt dan de waterlijn. Daardoor kan er geen water (normaal gesproken) door de hennepskoker heen. Evt. nog wat vet er inspuiten. Dan steek je daar zo je roer door heen. Groeten, Jan
Hoi, Mijn model is 1:50 en niet zoals de Zwarte Zee van Billing Boats 1:90. Zijn er voor dat formaat dan ook standaard spullen te verkrijgen?? Ik had verwacht voor deze schaal echt alles zelf te moeten maken. Maar wat is er dan allemaal verkrijgbaar in deze schaal? Of is het gewoon een kwestie van zoeken in de bakken en folders en kijken of het een beetje bij je model past??? Het is voor het eerst dat ik op deze schaal werk (maar dat was wel al duidelijk, denk ik) Ronald