Leuke off-road auto kaal voor rond de 300€.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Flugel, 28 okt 2003.

  1. Flugel

    Flugel Guest

    Zoals in mijn andere topic: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4681Ben ik op zoek naar een leuke offroad auto voor niet te veel geld. Kan iemand mij adviseren welke offroad auto`s leuk zijn om in de winter een beetje mee te klooien in het zand e.d. Een beetje springen zou ik ook wel leuk vinden. Hij hoeft niet zo gek hard te gaan. Maar moet vooral stevig zijn. Als ik ga kijken rond de 300€ kom ik uit bij Carson ofzo bij conrad. Hoe is de kwaliteit van die auto`s?

    Alvast bedankt voor de info.

    Joris
     
  2. vazkhor

    vazkhor Guest

    voor 300 euro zit je toch echt wel ergens bij de low end offroad wagens.
    Veel mensen zullen zeggen dat Carson geweldig is .... maar lees maar eens na hoeveel "mijn carson is stuk dit en dat" problemen er op dit forum staan.
    Persoonlijk vind ik carson echt het schuim van de zee zeg maar....

    als ik je twee adviezen mag geven .... :
    1. rij nooit een nitro motor in tijdens de winter ... dit komt de levensduur zeker niet ten goede, begin als het buiten zo'n 15 graden is met inrijden ... dat is ideaal.
    2. spaar nog even door tot je 500 euro hebt .. koop dan een normale offroad auto waar je wel plezier zonder kopzorgen mee kan hebben.

    een paar modellen waar je eens naar kan kijken :
    trucks - HPI savage / Traxxas tmaxx / kyosho mad force
    buggy - kyosho inferno en ehm ... kyosho inferno ... ;)
    stadium - hpi rs4 nitro rush - associated rc10 gt.

    let wel dat dit mijn mening is ... dus iemand anders zou er volledig anders over kunnen denken.
     
  3. Flugel

    Flugel Guest

    Het probleem is niet dat ik het geld niet heb, het gaat erom dat ik het er niet aan uit wil geven. En rijden in de winter boeit voor zo`n motertje niet veel denk ik, als je hem maar rustig warm rijd.
     
  4. vazkhor

    vazkhor Guest

    hrm ... :x koop dan een carson en rij em maar dood omdat je em in de winter inrijd ... want natuurlijk weet jij het zelf wel beter!!
    kom over 3 maanden maar terug dan krijg je een echt antwoord!
     
  5. Flugel

    Flugel Guest

    De post hierboven zal ik maar gewoon negeren denk ik.
     
  6. P@trick

    P@trick Guest

    hey,

    Dit slaat nergens op.
    Je vraagt om advies dan word je advies gegeven en dan weet je het idd beter.

    Ik ben ook van mening dat een carson buggy van 300€ slechter is en sneller breekt dan je touring die je nu hebt.

    over het in rijden in de winter laat ik me niet uit omdat ik hier niets van weet ik vind het wel interesant om te weten omdat ik van plan was een nieuwe bak aan te schaffen.

    geef 500€ uit en koop iets goeds anders ben je hier starks weer dat je een buggy hebt die steeds breekt en wat je er aan an verstevigen.
     
  7. Flugel

    Flugel Guest

    Ik heb hier regelmatig langs horen komen dat rijden in de winter niet slecht is voor de auto. En dat was mijn vraag eigenlijk niet, ik wilde niet weten of ik mijn moter ik kon rijden, ik wil weten of er iets fatsoenlijks te koop is voor rond de 300€. Blijkbaar is er nieuw niets fatsoenlijks te krijgen.

    Nu kan ik 2dehands misschien een Protech Phaser4 kopen, is dat dan wel iets?
     
  8. P@trick

    P@trick Guest

    wel ik zelf heb geen slechte ervaringen met protech en ben daar best tevreden over.
    dat is het enigste wat ik daar over kan zeggen.
    en in de winter rijden met je auto is ook niet slecht.
    er loopt trouwens een draadje daar over.
    maar je motor in rijden tjah
     
  9. MobFigure

    MobFigure Guest

    Er is je al raad gegeven dat je beter door kunt sparen.
     
  10. Flugel

    Flugel Guest

    topic mag gesloten worden, ik ga op zoek naar een 2dehands goede buggy,

    Bedankt iedereen voor de tips.
     
  11. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum

    Euh, we zouden het graag iets genuanceerder zien geachte heer Vazkor..
    Geef dan een uitleg waarom in de winter een motor inrijden niet goed is !!!
    ................Peet.....................8)
     
  12. vazkhor

    vazkhor Guest

    yeap sorry ... mijn fout en dus mijn excuus.
    Soms heb je van die momenten ....
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Rijden in de winter heeft 3 nadelen...

    - Je motor komt niet goed op temperatuur en de juiste temperatuur heb je nodig omdat dan de passing van zuiger/cylinder ideaal is bij een ingereden motor. Zeker bij een koude start is er even een moment dat je zuiger goed in de cylinder staat te wringen :)

    - Het is koud. Plastik heft als nadeel dat het bij kou stijver is en dus makkelijker breekt.

    - Meestal is het ook vochtig wat niet ten goede komt van je electronica.

    Wil niet zeggen dat het echt slecht is en er is zeker wel wat tegen te doen zoals de motor opwarmen voor het starten, een warme gloeiplug gebruiken, niets te raken en de electronica goed in te pakken.
     
  14. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Dank je roelof...... simpele uitleg...
    Het is dus niet slechter om je motor in de winter in te rijden, Als je maar zorgt dat de motor op temperatuur is voordat je hem daadwerkelijk gaat belasten !!
    Rijd dus dan altijd met je bodie erop, stukje bescherming en wat meer motortemperatuur..
    Ook inderdaad met een wat warmere plug rijden, Vuistregel is als het 15° kouder is 2 stappen lager in je plug gaan....
    Dus de trekstart mannen die met een 3 rijden in de zomer gaan onder de 5° rijden met een 1 !!!!....
    En verder altijd het advies volgen van die aardige modelbouwwinkelier die het even voordoet hoe je je auto voor het eerst start en inrijdt toch ???

    Succes..................Peet.......................8)

    PS, Carson is niet echt troep hoor..... verkoop het heel veel en krijg er weinig tot geen klachten over......
     
  15. P@trick

    P@trick Guest

    carson is ook geen troep als je het vergelijkt met een nikko ofzo maar hpi maakt qualitatief weer net iets beter materiaal dan carson en dat breekt bij hem al dan moet je niet verwachten van een carson dat die dat niet doet.

    dus niet 300€ in een carson steken en denken dat je er nooit meer onkosten aan maakt.
     
  16. Guest

    Guest Guest

    yepz als je carson vergelijkt met kyosho is het echt super :p
     
  17. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  18. P@trick

    P@trick Guest

    waarom word er dan altijd een vergelijking gemaakt met de top.
    carson is niet de slimste keuze heb ik ook gezegt.
    maar ik wil gewoon een buggy voor de lol bij de collectie en er zal weinig mee gereden worden dus een carson voldoet.

    als ik echt voor het bashen ga zal ik er toch wel het dubbele aan uit geven ov voor een protech gaan ofzo.

    een onroad zal ik nooit van carson kopen.
     
  19. dikketienes

    dikketienes

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Breda
    daar heb je gelijk in als je het gaat vergelijken met de top is het altijd slecht :cry: maar om te beginnen vindt ik het een best leuk merk ik heb zelf wel veel probleemen met mijn auto maar dat te zijden het is een leuk merk om een beetje meei rond te scheuren en niet te veel te doen als wat je met een hpi auto kan.

    g dick
     
  20. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ik wil even commetaar geven op de vochtigheid in de winter...
    het is naujuist minder vochtig in de winter. dis komt door het volgende: warme koude lucht kan veel minder vocht opnemen omdat dit een grotere dichtheid heeft. daarbij kan dus warme lucht veel meer vocht opnemen door de lage dichtheid (warme lucht zet uit en koude krimpt) nou is het als het regent nou natuurlijk niet bepaald droger maar in de zomer is het toch echt vochtiger, soms heb je toch erg benauwde dagen, dit is omdat je dan je warmte niet kwijt kunt omdat het te vochtig is...

    naja dit is duidelijk,
    maar kun je ook je motor een beetje isoleren om hem warmer te houden?

    en dat van dat plastic, ik heb nooit nog ergens last van gehad en heb al heel wat plastic gereden...

    en over de elektronica,, ik rijd met een electro auto zie: <<<< en als ik een keer zin heb om op het ijs te rijden met spikes, doe ik dit, nog nooit last gehad van uitvallende electronica, maar ik zou dus nooit in de regen gaan rijden en ook zoveel mogenlijk niet in de sneeuw, nog erger dan regen, ooit eens een snelheidsregelaar doorgebrand door sneeuw :roll: :roll: tralalalaalaaaaaa..
    verder d8 ik dat als je in vochtige omstandigheden gaat rijden je ballonnen of bescherming gebruikt...
    Succes...
     

Deel Deze Pagina