Li-ion & Li-Poly

Discussie in 'overige' gestart door LED-Maniak, 11 jul 2004.

1. LED-Maniak

LED-Maniak

Lid geworden:
    7 apr 2004
    Ik zit nu op flying-hobby.com te kijken en daar hebben ze li-ion & li-poly.
    Daar staan:

3 Cell 11.1V 2200mah Li-Ion
    Jet-Power 11.1v 1700mah Li-Poly

Zou ik de Li-Ion kunnen gebruiken voor mijn zoom?
    En wat is nu precies het verschil?

Ik heb gekeken op google wat het verschil was alleen het enige verschil wat ik kon vinden is dat Li-Ion duurder zou zijn en onveiliger om te maken doordat de vloeistof anders was.

Maar wat is dan verder nog het verschil en is deze te gebruiken in de zoom?

2. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Li-Poly is een lithium Ion cel. Bij Li-Poly cellen is het eletroliet een polymeer en geen vloeistof (accuzuur). Dit heeft een aantal voordelen waarvan het belangrijkste een lager gewicht is. Als de cel beschadigd raakt is de kans op lekken van het elektroliet niet aanwezig.
    Alles bijelkaar is een Li-Poly veiliger en lichter dan de "gewone" li-Ion cel.
    Het is wel heel belangrijk dat je Li-Ion cellen op de juiste manier laad want ze kunnen allemaal heel slecht tegen overladen. Als ze overladen worden is ontploffen en/of in brand vliegen zeker mogelijk en ook al gebeurt!

3. madmax

madmax Guest

Hoi,

Ik ben "nieuw" hier op het forum dat wil zeggen nog niks gepost, maar nu was ik zaterdag bij de modelbouwzaak en daar hadden ze 1100 Mah Lithium Ion cellen in een soort penlite vorm alleen dan iets groter (ongeveer 8 a 9 cm lang en 1,5 a 2 cm dik)
    Ze wegen wel iets meer maar hebben een soort klep zoals nicads.
    We hebben ze vergeleken qua vliegtijd met gewone Lithium Ion's en Lithium Poly's en er zit niet heel veel verschil tussen.
    Volgens de verkoper waren ze ook hoog te belasten weet niet precies meer hoeveel, maar dacht boven de 20 A (pin me er niet op vast).
    Wij vlogen met Zoom 400's en dat ging perfect.

Groetjes Michel

4. madmax

madmax Guest

Sorry vergeten, de gewone Ion was 1400 Mah en de Poly was een 1500 Mah Kokam en er zat nog geen minuut verschil in vliegtijd in.

Groetjes Michel

5. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Madmax de cellen die jij zegt zijn de Konion cellen van Kontronic. Deze zijn goed voor vele doeleinden. voor meer info effe kijken op de site van Kontronic.

Deel Deze Pagina