Libelle van Dream flight ?

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door guyken, 23 dec 2015.

1. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Zou dit een goed instapmodel zijn ? Iemand al ervaring mee ?

2. Jeroen Kole

Jeroen Kole

Lid geworden:
    27 nov 2010
    Ik heb er zelf geen gehad. Wel eens voor iemand gegooid en bekeken. Voor het geld is het best een aardig ding. Het is echter niet sterk genoeg om echt hard mee te gooien. Elke 2e hands dlg, hoe oud ook, vliegt vele malen beter. Maar ook die kosten vaak wel meer dan een nieuwe libelle.

3. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Toch blij dit te horen . Ik wil er voorlopig niet te veel aan besteden maar ja verloren geld is ook iets . Iets bij HK dat goede instapper kan zijn of ander merk ...?

4. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Als je echt Van DLG wil proeven is de Mimi een goede keuze, deze moet je wel zelf bouwen.
    Als je meer RTF wil kan je vragen of iemand er nog een heeft liggen. Met een beetje geluk moet tussen de 5 en 7 tientjes moet je wel een redelijk kistje kunnen kopen denk ik (anders heb ik mijne te goedkoop verkocht)

Als je handig bent stond er nog een Elf met schade te koop ( ik weet niet of hij nog beschikbaar is maar voor 65 euro incl besturing is niet gek)

Linkje

http://www.modelbouwforum.nl/index.php?posts/3652508/

Laatst bewerkt: 23 dec 2015
  5. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik weet deze nog te koop staan maar de staart is op 2 plaatsen gebroken . Hoe kan ik die vervangen of maken ?

6. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Ben je een handige modelbouwer?

Zo ja dan goed kijken hoe het in elkaar zit en een vergelijkbaar koolstof pookje kopen.

Zo nee dan beter kijken naar een kant en klaar model of een goede tweedehands

De elf is wel een van de betere 1 meter dlg's dus om mee te beginnen echt niet gek, en voor die 65 euro een mooie koop ( de servo's zijn al 4 tientjes)

( ik ga er wel vanuit dat je al kan vliegen)

Als je de vleugel van de elf kapot vlieg is het biet heel makkelijk te repareren denk ik

7. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
  8. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Thx Niels , ondertussen opgezocht dat een volledige fuselage voor de Elf op ong 55 $ zou komen (zonder verzending ) , hier zijn de pushrods ook incluis .
    Hoe reageren DLG 's op wind ? Kan er gevlogen worden met veel wind ? Zoals we de laatste tijd er veel is ?

Laatst bewerkt: 24 dec 2015
  9. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    ik heb de hobbyking versie van de elf hier liggen, die mag weg voor een aardig bod. De Libelle blijf ik zelf vliegen beval veel te goed en s een kistje dat ik bijna elke keer mee heb.

10. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Dus jij bent wel tevreden met de prestaties van de libelle ? Omdat hier al vermeld werd dat hij niet sterk genoeg is om "hard " te gooien ?

11. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Op zich gaan dlg wedstrijden door tot 5bft wind, dat is best veel en heel leuk vindt ik dat zelf niet, nu praten we dan wel over full size met balast aan boord

Een mimi of een elf is tot 3 bft leuk daarna wordt het snel minder

Over de Libelle
    Dat is een hartstikke leuk ding hoor en geestig om van een duintje te smijten of op een veldje lekker te gooien. Maar het verschil van de libele naar het echte dlg vliegen is gewoon heel erg groot

Ik denk dat je met de libelle pas echt thermiek kan vliegen als de kippen van de grond worden gezogen!

Met dlg vliegen is de verslaving om te gooien en dan stijgende lucht te zoeken waardoor je steeds langer blijft vliegen
    De eerste keer een minuut vliegen is heel tof
    De eerste keer 3 minuten halen is waanzinnig
    Als je dan eigenlijk naar huis moet maar toch nog een keer gaat gooien omdat je denkt 4 minuten te kunnen halen dan ben je officieel hooked!!!

Je hoort soms zelfs dlg vliegers die op mooie dagen na een uurtje al weer naar huis gaan omdat het te makkelijk was. ( elke keer gooien is minimaal 10 minuten vliegen) ( daar heb ik zelf nog geen last van)

Dat is met een libelle of ander hk spul gewoon heel lastig en mis je net het aller leukste deel van het dlg vliegen

Het zou zonde zijn als je dan besluit dat dlg vliegen niet leuk is terwijl dat aan het kistje ligt.

12. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Goede redenering . Ik heb PB gestuurd voor de Elf . Afwachten nu . Prettige kerst iedereen . :bier:

13. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    ik ben idd zeer tevreden over de Libelle. gooien met veel power kan idd niet, maar maak regelmatig mooie lange vluchten en de clubgenoten genieten van het vliegwerk ermee. kleine belletjes pikt hij mooi mee als je tenminste weet wat je doet, goed afgesteld reageerd hij op elke vorm van thermiek.

14. macedh

macedh

Lid geworden:
    22 sep 2013
    ik ben ook dlg begonnen met de libelle. Ik had daarvoor nog nooit met radiobesturing gevlogen. Veel plezier mee gehad en veel mee geleerd en veel mee gecrashed :). De rompneus is wat slapjes, bij een van de eerste missturingen richting grond was deze kapot. beetje steviger gemaakt in de reparatie daarna geen last meer daarvan. Gooit inderdaad niet hoog maar toen vond ik dat best wel. Daarna vrij snel overgestapt naar Longshot. Die vloog en gooide veel en veel beter.

Edwin

15. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    De keuze is dan toch op de mini dlg (HK) van TC01 gevallen . Het is tenslotte een volledig nieuw aspect voor mij . Ik begrijp goed dat er onder de 200€ geen "echte " dlg 's zijn maar eerst zien hoe het bevalt . Mijn eigen kennende wordt de volgende ( als het bevalt ) dan toch beter materiaal . Ben tenslotte mijn heli's ook begonnen met coaxiaal etc .

16. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Voor 9 tientjes kan je je er geen buil aan vallen!

Hou ons op de hoogte!
    Het kistje lijkt enorm op de Elf, als hij half zo goed vliegt heb je er een leuk vliegtuig aan!

17. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Het zijn zelfs nog geen 9 tientjes (overname van ) en ja ik ben benieuwd en ga jullie zeker op de hoogte houden van eerste ervaringen LOL Ondertussen al een 1 s 600Mah lipo en lipo booster besteld .

Niels1275 vindt dit leuk.
  18. Kcnarf

Kcnarf

Lid geworden:
    15 nov 2014
    ik denk dat je je geen buil valt aan de HK. Tis je eerste zwieper, mijn ervaring is dat eerste DLG's niet lang meegaan. Dat geeft nix, je kan er mee aan de slag, en als je eenmaal verslaafd geraakt bent ga je toch al je budget opmaken aan dure kekke DLG's ;-)

(zoals een TANTALUS!! bijvoorbeeld ;-) )

Niels1275 en Loet Wakkerman vinden dit leuk.
  19. Gert Mulder

Gert Mulder

Lid geworden:
    27 feb 2009
    Ik vlieg inmiddels al ruim twee seizoenen met een libelle, winter, zomer, zowel in de duinen op het veld en zelfs in de bergen bij ons.
    Heb zelf ook nog een DLG van Straitair en PCM, maar moet eerlijk zeggen dat ik altijd mijn Libelle mee neem als ik met mijn groepen in de bergen ga vliegen. Ben er erg tevreden mee, de Libelle thermiek goed en zelfs aan de duinen met windkracht 4 tot 5 perfect, en ik heb hem nog nooit stuk gegooid in de lucht. Voor mij echt een heerlijke kist.

IMG_7520.JPG IMG_0702.JPG IMG_0730.JPG

Laatst bewerkt: 29 dec 2015
  20. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Mooie foto's en mooi filmpje ook . Doet je wegdromen . Voor de rest verschillende meningen hier. Nou ja je moet ergens beginnen en heb voorlopig eenvoudigste genomen . Waar het gaat eindigen .... ?

Deel Deze Pagina