Hoi, ik wil graag weten of de secondelijm van Bison slecht gaat met tempex. naam lijm: Bison Colle Seconde Lijm ik heb al een stukje geprobeerd, volgens mij gaat het goed maar ik wil het toch even zeker weten want stel je voor... :?
als het lijm is op cyanoacrylaat basis (9 vd 10 secondelijmen zijn dat) gaat het mis. tempex kan je alleen lijmen met speciale secondelijm voor piepschuim
De meeste modelbouwwinkels verkopen speciale Styropor secondenlijm, en daarnaast kun je ook nog eens een spuitbusje activator/versneller kopen om het proces nog eens te versnellen.
lijmen Is PU lijm geen goede keuze voor styropor? Deze lijm is fantastisch, lijmt werkelijk alles. Te vinden in de bouwmarkt, kleine en grote verpakkingen. Kijk voor zogenaamde PU houtlijm. Vliegen is niet gevaarlijk. Neerstorten daarentegen wel.
Re: lijmen Ok bedankt voor de adviezen, Ik heb inmiddels al wat 2 componenten lijm gevonden en daar gaat het prima mee de secondelijm heb ik uitgeprobeerd op een test stukje maar het was al een beetje 'dikker' door te lang bewaren... misschien dat het daardoor niet goed in de piepschuim kwam want er zat geen gaatje in of iets dergelijks :?: M'n avator is ook gelijk het vliegtuig wat ik maak
Re: lijmen inderdaad, het is zeer goede lijm. Ik had eerst een potje van m'n vader "geleend" en nu heb ik zelf maar een grote pot gekocht. super spul lijmt echt vanalles!!!