Hallo allemaal ! , Ik weet dat hier al veel vragen over gesteld zijn maar toch hoop ik ergens dat iemand mij kan helpen . Ik heb een paar Vliegtuigjes zoals de Bixler / Super Cub / p51d Nu heb ik ook een paar schades zoals scheuren in vleugels door net dat ene boompje te raken midden in een leeg veld .. Ik heb UHU POR ,ik maak de gebroken vlakken schoon met alcohol dan smeer ik de POR op de 2 delen laat het even werken dan druk ik deze stevig tegen elkaar aan , na 24 uur kan ik de delen zo weer los halen... Ook probeer ik dit met EPOXY welke ik ruim in de scheur smeer delen tegen elkaar aan plak en deze geruime tijd laat liggen , hetzelfde resultaat. Ik neem aan dat EPO goed te lijmen is met deze 2 Lijmen maar toch gebeurt er vrij weinig , de por trek je er als een sticker weer vanaf Elke tip is welkom!
Goedemiddag, Ik gebruik ook UHU Por en dat werkt prima ook op de bixler? Ik maak echter niets schoon met alcohol. Ik smeer het er aan 1 deel op zet het meteen op elkaar en fixeer het tijdelijk met plakband. Zit met een uurtje vast! verschil is de alcohol mischien? gr, Frans
ik deed het eerst zonder en toen werkte het niet , daarom gebruikte ik de alcohol om het gebied schoon te maken, werkt dus ook bij mij niet :/ de scheur zit in het midden tussen de Flaps / ailerons , als ik er lijm tussensmeer moet ik het echt goed tegen elkaar drukken zodat de kier sluit , geprobeeerd dit met plakband op spanning te houden alleen wilt dat niet echt werken. de por kan ik zo eraf trekken zonder enige moeite , als ik de vleugel iets buig komen de delen alweer uit elkaar .
Belizell is mijn vriend bij bijna alle reparaties dus ook schuim. Het bruist iets op en vult zo mooi de naad. Nachtje wachten voor het sterkste resultaat. Perfect spul niet teveel gebruiken/ aanbrengen. https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=4020022
Ca lijm geeft bij mij een perfect resultaat bij reparaties en deze vind ik proefondervindelijk de beste Super Gold Thin Odorless CA
In mijn ervaring wordt CA te poreus, en heb je kans dat dezelfde breuk enkele crashes later zich toch weer aan je openbaart. Ik heb heel goeie ervaringen met UHU POR, maar dan met Multiplex schuimpjes (misschien is de samenstelling van de Bixler en jouw andere goodies anders). Wel lang genoeg laten drogen (> 5 minuten), anders blijft het (verrassend lang) vloeibaar. En niet teveel gebruiken want dan blijft het ook vloeibaar. Nadeel van langer drogen is dat vast=vast, je kan niet meer corrigeren. Ik heb wel gemerkt dat UHU POR, als je niet lang genoeg laat drogen voordat je samenvoegt, nog dagenlang een beetje sticky blijft. Ik gebruik overigens geen alcohol (nou ja, inwendig dan. En alleen *na* het vliegen uiteraard, om moraalridders maar even voor te zijn *wink*nudge*).