Lijmresten tape verwijderen.

Goedendag,
Nou heb ik mijn abs-romp gespoten met acrylverf (motip) echter na het verwijderen van de afplaktape, blijven er lijmresten achter, deze krijg ik niet weg met sopje of alcohol, iemand een idee?

Ook voor de toekomst: afplaktape meteen afrekken na lakken terwijl de lak nog nat is. De lijmresten zijn wss vooral tegen de rand van het andere kleur? De lak die opdroogt, fixeert alles. Waardoor je ook kans hebt wat van de nieuwe lak af te trekken ook

Ik heb deze gebruikt:

3127.277b1bdc.e7890da7.png

Deze neemt wel een klein beetje van je verf mee, maar als je de lijm eraf hebt kan je in wezen er gelijk met blanke lak over. Ik heb ook van alles geprobeerd en deze degreaser bevalt mij het beste. Je hebt de lijmresten er erg snel af en hoeft echt niet zwaar te boenen.

Voor het geld hoef je het niet te laten.

PS, ik heb ook geëxperimenteerd met wanneer de beste tijd is om je afplakspul eraf te halen. Ik heb , als ik direct na het spuiten de tape eraf haal, zekerheid dat er lijmresten achterblijven. Haal ik het er de volgende dag af dan blijft er nauwelijks lijm achter, maar dan heb je weer wat scherpere verfrandjes. Die kan je dan wel weer wat vlakken met 600 nat schuurpapier. o,ja, ik heb ook Motip spuitbussen gebruikt. Ik heb ook eens de afplaktape met de bovenkant van de nagels er stevig opgewreven, die keer had ik ook weinig last van lijmresten. Probeer maar eens wat. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht.

Steven

Laatst bewerkt:
Ik lees niets over de kwaliteit van de afplaktape. Dat kan enorm schelen.
Ik gebruik op de kleurscheiding altijd de afplaktape van Tamiya. Die kleeft op zich prima, laat zich ook in bochten verwerken, maar laat geen lijmresten na.
Als ik grote oppervlakten moet spuiten: bredere Tamiyatape en op het deel wat niet gespoten mag worden komt dan (goedkopere) schildertape op de helft van de Tamiyatape. Die vul ik dan weer aan met kranten. (goed dichtplakken, anders heb je spuitnevel op het niet te spuiten deel....)

Werkwijze op de volgende manier:
- afplaktape plaatsen en zorgen dat er geen luchtbellen meer onder de tape zitten
- blanke lak (parketlak) over het te spuiten/schilderen deel aanbrengen
- laten drogen
- schilderstape aanbrengen op de helft van de Tamiyatape (zo heb je meer marge bij het aanbrengen van de kranten)
- met schilderstape de kranten aanbrengen
- spuiten
- kranten en schilderstape verwijderen
- Tamiyatape verwijderen.

De parketlak zorgt er voor dat de nieuwe verf niet onder de tape kan 'kruipen'.
En met goeie afplaktape heb je geen lijmresten...

Back