lipo accu

Hallo,even voorstellen,ik ben niko en ben sinds kort besmet geraakt met het heli virus , na een tijdje vechten met een belt cp v2 ,ben ik overgestapt op een trex 600 esp ,en mijn vraag gaat over 6s lipo,s ,wie kan mij vertellen hoe veel minuten je normaal tijdens hoveren met een 5000 mah 30c lipo doet , ik red namelijk maar net 6 minuten,is dit normaal?:)

Laatst bewerkt:
je moet even meten hoeveel stroom er loopt. dan kun je berekenen of het klopt met de capaciteit van je accu. bijvoorbeeld 5000mAh accu en hij trekt 50 ampere dan zul je 6 minuten kunnen vliegen.

je moet even meten hoeveel stroom er loopt. dan kun je berekenen of het klopt met de capaciteit van je accu. bijvoorbeeld 5000mAh accu en hij trekt 50 ampere dan zul je 6 minuten kunnen vliegen.

Ok ik zal dit wel eens controleren ,maar wat is nou het verschil tussen een goedkope en een dure lipo met dezelfde capaciteit ?

Hallo,even voorstellen,ik ben niko en ben sinds kort besmet geraakt met het heli virus , na een tijdje vechten met een belt cp v2 ,ben ik overgestapt op een trex 600 esp ,en mijn vraag gaat over 6s lipo,s ,wie kan mij vertellen hoe veel minuten je normaal tijdens hoveren met een 5000 mah 30c lipo doet , ik red namelijk maar net 6 minuten,is dit normaal?:)

Ik heb zelf ook een rex 600, en dit klopt wel.
Ik zat, voordat ik er een schaalromp om heb gedaan, ook op 6 min.

Over de accu's, ik vlieg zelf met Zippy's. (ik heb ook een paar van flightpower, maar de Zippy's zijn beter.)
Niet duur, en ze zijn super! (qua prijs kun je dus niet zo veel zeggen)
:bye:

als je echt hele goekope accu's hebt bijvoorbeeld merkloze van ebay heb je kans dat ze een hoge interne weerstand hebben waardoor ze niet veel stroom kunnen leveren. zippy's (lightmax), rhino's turnigy zijn prima accu's voor weinig.

hallo allemaal
heeft iemand ervaring met garantie bij hobbyking ?
ik heb vandaag 3 nieuwe 6s 5000 mah lipo,s ontvangen,waar een defect van is
een cel geeft 0 volt aan,dus ik ben heel blij:confused:.
iemand een idee?

Hobbyking duitsland? Je hebt op de zijkant van je lipo een streepjescode zitten met een groot nummer eronder. Dit getal moet je onder my account op de website invullen onder het kopje warranty. Dit moet binnen 24 uur gebeuren!!! Dan zul je hem waarschijnlijk moeten terug sturen en krijg je een nieuwe opgestuurd.

Dus even invullen en dan contact opnemen via email of live chat.

Laatst bewerkt:
Uit ervaring weet ik dat je kans maakt een nieuwe accu te krijgen zonder de oude retour te hoeven sturen. Je bent immers "Platinum Member" en een vaste klant (ga ik van uit). Ze sturen dus wel eens een nieuwe accu toe zonder dat de oude terug moet.

Even mailen, wel je ordernummer meegeven. Stuur een foto mee en je hebt een goede kans dat je die accu niet hoeft terug te sturen.

Back