lipo of batterijen in de KDS K-7X remote ??

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door MarcoFr, 25 aug 2010.

1. MarcoFr

MarcoFr

Lid geworden:
    5 jul 2010
    Hallo,

ik ben momenteel met mijn nieuwe KDS K-7X remote aan het simmen, en merk dat deze al snel de 8 AA penlite's leeg lurkt. en het waren niet eens goedkope penlite's. is het normaal dat transitters zo veel energie verbruiken ?? gaan die lipo's voor transmitters langer mee ?? en zijn die lipo's met dezelfde lader te laden als de heli lipo's ??

gr,
    Marco

2. Trams

Trams

Lid geworden:
    7 okt 2008
    Zender lipo gaat zeker veel langer mee, is gewoon te laden met je lipo lader. Zou hem er wel uit halen tijdens het laden.En nooit vergeten je zender uit te zetten, anders kun je een nieuwe kopen.(had ik dus van het weekeind).

3. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    je hebt ook 2700Mah oplaadbare AA penlites die je kan gebruiken.

Ook een Nimh 1700 Mah pakket is te verkrijgen speciaal voor zenders kijk anders eens bij je locale hobby shop.

4. Jan Weststrate

Jan Weststrate

Lid geworden:
    17 jul 2003
    Ik heb deze erin:

MEGAPOWER Li-Po Transmitter Pack 2600mAH for FUTABA JR SPEKTRUM [MP2600013FJ] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

Werkt prima, genoeg voor een paar avondjes simmen. De batterijhouder eruit geknipt en er een groene Multiplex stekker tussen gezet. Laden kan gewoon met de KDS lader, dan haal ik de accu uit de zender.

Met zo'n houder voor losse batterijen of cellen zou ik nooit met een echte heli vliegen. Die dingen zouden eigenlijk verboden moeten zijn in een zender.

Groeten,
    Jan

5. MarcoFr

MarcoFr

Lid geworden:
    5 jul 2010
    bedankt voor jullie reacties. ik ben er uit ...............
    ik ga nu direct een lipo bestellen. die 2700 Mah batterijen zijn uiteraard ook een optie, maar 8 stuks ....... voor hetzelfde geld krijg ik 3 lipo's !!

ik vind alleen een beetje minder dat die batterij pack niet fatsoendelijk in de zender past. moet er een stuk karton bij steken wil die netjes stil liggen. dan zal ik die lipo ook wel moeten aanvullen. die lijkt me op het oog nog kleiner.

ik ga er van uit dat die lipo altijd er uit moet om te laden ?? anders kan ik deze toch niet laden ........ toch ??
    of ik begrijp ik iets verkeerd ?? is die ook te laden als deze gewoon in de zender zit ??

Laatst bewerkt: 25 aug 2010

Deel Deze Pagina