Hallo, vandaag gaan vliegen met de EZ en de Terry. Heb in de EZ een permax 400 motor zitten en mpx regelaar (2s-lipo max). vlieg met flightpower lipo 2s 2200mAh. Na tijdje (ong min of 8 ) viel de motor plots uit. Servo's werkten nog wel, motor echt niet meer in gang te krijgen na gas dicht en terug open geen reactie... De EZ wel mooi terug binnen gekregen. Na test bleek niks te warm te zijn... Daarna alles terug aangesloten en rustig nog paar minuten volgas rondgevlogen. Niks aan de hand ?!? 8O Thuis dan maar even lipo gemeten en kom op 3.76V per cell en in totaal 7.52V Kan het probleem ergens anders liggen dan ? Bvb bij ontvanger ? is een ar500 die ik ergens 2de hands gekocht heb. Zou me verwonderen omdat servo's wel nog werkten? Help ! Wat is eigenlijk het bereik van de ar500 ? heb toch zeker paar 100m lijkt me ? Let op : Motorstop gebeurde maar op max 100 m van me vandaan en batterij zender staat op 5.8V Alvast bedankt voor 't meedenken
Hey Heb je niet toevallig de cut-off van de regelaar op dat voltage ingesteld? Bij mijn bootje gaat de regelaar ook bij de 7,5 volt aan de cut-off, maar als ik dan t gas dicht doe en weer gas geef kan ik nog wel even verder... De AR500 zou een full range ontvanger moeten zijn, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen! Groeten!
Bedankt voor het meedenken ! Zou het eerlijk gezegd niet weten... moet ik even nakijken, maar wordt moeilijk, want is een 2de hands-regelaar... maar is die van multiplex dus zal wel ergens op het net te vinden zijn hoe ik dat moet doen. Maar ga nu weer even fladderen en kijken of ik met dezelfde batterij nog even doorkan, dan weet ik het zeker. Maar cut-off was voor ik nog paar minuten volgas heb kunnen vliegen. Dan was het voltage toch nog hoger ? Heb pas gemeten nadat ik na afslaan even binnen ben gekomen met de EZ ... regelaar en batt gecontroleerd op warmte, en dan minuutje of 3-4 volgas rondtoeren zonder problemen....daarna pas bovengenoemde waarden gemeten . duimen maar dat de EZ straks niet in de bomen hangt
Hoi, Je titel klopt niet, er staat: "Lipo slaat af bij 7,5 V" maar een Lipo slaat niet af, hooguit je regelaar Wat je thuis meet is een onbelaste waarde, die zegt niet zoveel. Tijdens het vliegen, wordt de Lipo belast door het draaien van de motor en het werken van de servo's, waardoor de spanning lager uit zal komen. Het lijkt me dat de regelaar gewoon afgeslagen is, op basis van de cut-off. Even in de handleiding kijken en je kunt zien hoe je die in kunt stellen Grtz, Menno
ok ... test op het veld doet me denken dat jullie het bij het rechte eind hebben. Motor draait nog wel even maar slaat dan toch af bij gebruik van servo's. Even op het net zoeken naar instellingen van de regelaar of zou ik deze zo laten en op veilig spelen met de lipo ? Of is 7V veilig genoeg ? alvast bedankt !