hezik zei:
Nee hoor Alexander.. het maakt niet zoveel uit als jij denkt, denk ik

..
langzamer laden kan nooit kwaad, maar 10 minuten op 500mA is 83mA. Dat is voor een cell van 2200mAh precies 3,78 procent van de capaciteit. Peanuts dus.
Hezik,
Alexander heeft het wel bij het juiste eind!
De LiPo accu is hoogstwaarschijnlijk naar de knoppen. De kans dat hij te redden is, is vrijwel 0 maar niet geschoten is altijd mis.
Als de accu kapot is zal de capaciteit vrijwel 0 zijn. Als je toch gaat laden dan zal de accu dus snel "vol" zijn ook al is de capaciteit volgens het opschrift 2200mAh! De KANS dat de accu dan toch "gevaarlijk" gaat worden is er wel degelijk. Goed, die kans is klein, heel klein maar wel duidelijk meer dan 0.
Een ander probleem is dat de MAXIMUM spanning van een LiPo cel 4,215V en daar moet je niet boven komen. Ook hier schuilt een gevaar, als je een multilader gaat gebruiken kan de spanning ongelimiteerd oplopen tot, in sommige gevallen, wel 20V!!! Ook al zijn de cellen waarschijnlijk kapot toch kan je er beter voor zorgen dat de spanning niet te hoog wordt. Denk er aan dat je niet in de hand hebt wat er gebeurt als je er spanning op zet. De inwendige weerstand kan zo hoog zijn dat de celspanning tot wel 10V moet oplopen voordat er stroom gaat lopen. Wat er dan gebeurt is niet te voorspellen maar "brand" is bepaald niet onmogelijk.
Dus zoals altijd, let op met accu's, alle soorten accu's en zeker LiPo's. Blijf er ALTIJD voorzichtig mee. Ga niet rommelen en zeker niet als je niet precies weet wat je doet.
Als men toch wil proberen om de LiPo te "reanimeren" dan MOET je een multimeter hebben omdat je de spanning goed in de gaten moet houden. Blijf er altijd bij zolang de accu aan de "lader" hangt. Loop ook niet even weg om naar de WC te gaan!! Laad de accu op een onbrandbare ondergrond en zorg voor voldoende ventilatie.
LET OP en BLIJF VOORZICHTIG.