wie kan mijn vertelen waarom lipo,s op store opgeslagen moeten liggen en niet 100% vol en is er verschil tussen hk en grens ace en sls moeit het om meer geld uit te geven grtz j
Storage mode: Men zegt dat de chemie in het pakket dan langer goed blijft. Persoonlijk leg ik altijd alles vol weg. en mijn accu's gaan niet noemenswaardig langer mee dan die van de mensen die wel meerdere uren per dag bezig zijn alles naar storage te ontladen, en iedere vliegdag alles weer vol te laden. HK of gens? Je betaald voor wat je krijgt. mijn verse hk lipo's zijn in no time over de huizen gegaan.. Mijn 3 jaar oude hyperions houden het net zo lang vol als de gloednieuwe accu's! Niet best.. SLS gaan bij mij nog steeds goed, maar ik belast ze niet echt. bij mij hangen ze als ontvangeraccu in de modellen. Maar ik heb er 1 van 2 jaar oud ondertussen, en nog steeds geen vuitlje aan de lucht..
Lipo's liggen op store zodat door temperatuurschommelingen de spanning niet over de 4,2V per cel gaat waardoor ze beschadigd kunnen raken. En dat ze na een tijd niet volledig ontladen zijn (onder de 3V per cel). Meestal rond de 50% - 60% opslaan en je zit altijd goed. En wat kwaliteit betreft en aangegeven door Student, je krijgt wat je ziet. Goedkoop is ook werkelijk bagger. Gens Ace en SLS zijn goede middenklassers. Maar het is ook belangrijk wat je er mee doet. Alleen rustig rondvliegen? Dan zijn Hk's prima. Stevig 3D en je komt al snel uit bij Gens Ace of SLS.
Mijn lipos ga ik allemaal vol laden, als ik van het vliegveld naar huis kom, heb nog nooit wat met 60 % of zo gedaan, en zo als bij @Student: b.v. ze worden niet ouder en overlijden ook niet eerder. groetjes van Heli-Uwe
Nou.... mijn ervaring is dan toch dat als je ze regelmatig gebruikt, het weinig uitmaakt of je ze vol weglegt of niet, maar als je ze langere tijd vol weglegt dan kan het toch voorkomen dat een pakket met nog geen 10 cycles het reeds opgeeft.... Groet, Bert
Feit is dat batterijen slechter worden als ze ouder worden en ze worden sneller slechter als ze vol weggelegd worden. Dus afhankelijk van hoeveel je vliegt en hoe zwaar je je lipos belast kan het een probleem zijn om ze vol weg te leggen. Ik doe het in ieder geval niet, laad ze pas op de ochtend als ik ga vliegen evt de avond ervoor. Meer info http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_store_batteries