Lipo's voor E-Flite Blade 300 X

Discussie in 'overige' gestart door roger.zambon, 22 aug 2012.

1. roger.zambon

roger.zambon

Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Beste,

Weten jullie een goed alternatief voor de originele LiPo voor een E-Flite Blade 300 X

Ik gebruik nu de origineel meegeleverde LiPo maar zou graag wat vaker/langer willen vliegen dus wil graag meerdere LiPo's kopen maar misschien hebben jullie goede ervaringen met alternatieve (goedkopere) merken.

Alvast bedankt,

Groetjes van Roger

2. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Dit zijn de specs voor de accu:
    1350mAh 3S 11.1V 30C LiPo, 13AWG EC3

Product Specifications

Type:Lithium PolymerCapacity:1350mAhVoltage:11.1VConnector Type:EC3Wire Gauge:13 AWGNumber of Cells:3Weight:4.1 oz (114g)Length:2.7 inch (68mm)Width:1.4 inch (34mm)Height:0.9 inch (24mm)

Elke accu die daaraan voldoet of beter is, is geschikt.
    Ik ben zelf erg tevreden over TGY nanotech, die kun je op 5C laden en heb je dan binnen een kwartier vol.
    De meeste accu's hebben een andere connector dan de EC3 die E-Flite gebruikt. die zul je dus moeten omsolderen.
    Deze zou geschikt zijn:
    HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Lipo Pack

met deze connectors:
    HobbyKing R/C Hobby Store : EC3 plugs (10pairs/set)

3. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    kijk ook naar het gewicht van de lipo.

Er zijn lipo merken die een hogere capaciteit hebben bij het zelfde gewicht. Dus langer vliegen.

Ik vlieg met Desire Power lipos. Die zijn stukken lichter als een turnigy bijv.

een 35C desire power 1500 MAh weegt 123 gram!! neem je een lagere C rating zou je waarschijnlijk ook een 1800 Mah kunnen gebruiken.

Zie mijn handtekening waar te bestellen.

4. startrex

startrex

Lid geworden:
    4 aug 2007
    Waar koop je deze? Ik zie in je handtekening geen aanwijzing (of ik moet echt iets missen...)

5. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Denk dat hij gaat bedoelen op rigidheli. Mr Rigid zit hier op het forum dus je kan hem gerust even vragen stellen. Doet hij meestal met veel plezier.

Vlieg zelf nu ook met Desire Powers en voor zover ik kan zeggen zijn deze lipo's heel performant & vooral zoals Gevaho zegt een stuk lichter. Turnigy alternatief voor mij is 3000mA voor perfecte gewichtsverdeling terwijl ik nu met 3300mA kan vliegen. Scheelt em mss niet zoveel vliegtijd maar alle beetjes helpen nietwaar :)

6. startrex

startrex

Lid geworden:
    4 aug 2007
    Ik heb inmiddels een paar Gens Ace 1300mAh gekocht. Hebben vrijwel dezelfde maatvoering als de eflite lipo's. Die eerst maar eens proberen maar ik ga wel even achter die Desire Powers aan (zijn wel begeerlijk zeg maar, haha).

Eh, met 3000mAh / 3300mAh lipo's zal -ie wel gaan draaien maar vliegen zal verm. niet lukken...

7. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ik was gewoon de vergelijking aant maken dat je bij bepaalde merken meer mA's kan hebben voor hetzelfde of zelfs minder gewicht dan de concurrenten ;)
    Weet ook dat die niet in een 300X passen...

Deel Deze Pagina