Lipo's voor E-REVO 1/16

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Hrrbs, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hrrbs

Hrrbs Guest

Hallo,

Weet iemand nog goede budget lipo's voor de E-REVO 1/16?

Groeten
    Rick

2. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
  3. FandL

FandL

Lid geworden:
    15 jun 2010
    Ik zou wel wat Lipo accus voor je kunnen regelen maar ik denk niet dat ze erin passen.

LRP LiPo 3500 - 45 euro Excl Verzenden

PM me voor meer info etc

4. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Er staat genoeg info in het Traxxas 1/16 e-revo Topic!...

5. cliff

cliff

Lid geworden:
    22 jul 2005
    Goede LiPos gaan tot 5X langer mee als budget LiPos
    Bovendien houden ze het tijdens gebruik langer vol.

Ik zou toch serieus eens kijken of een merk LiPo uiteindelijk niet voordeliger is.

Groetjes,

Cliff

6. FandL

FandL

Lid geworden:
    15 jun 2010
    Zoals ik al zei: LRP LiPo 3500 - 45 Excl Verzenden

7. Hrrbs

Hrrbs Guest

Ja maar het probleem zit hem een beetje in de financiën ik heb op het moment geen 45 euro voor LRP lipo's

Dus ik moet toch maar voor de budget gaan

8. RonWaas

RonWaas

Lid geworden:
    20 mei 2009
    Sparen tot je het geld ervoor hebt??

9. Hrrbs

Hrrbs Guest

Okee en nog even een ander vraagje kun je soft-case in de revo doen?

ik heb namelijk deze gezien maar sommigen zeggen dat soft-case niet in de REVO 1/16 kunnen

Dan kan ik mooi terwijl ik hiermee rijd sparen voor betere :D

10. FandL

FandL

Lid geworden:
    15 jun 2010

Als hij niet past moet je hem passend maken :D

11. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Ik zou voor de 2200mAh Turningy's gaan. daar rijdt ik ook mee rond. softcase lipo's gaan perfect hoor, hardcase in een e-revo is niet nodig.

12. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Ja joh, zet ff de schaar erin. Of pak een dremel!! Gaat 10 x sneller.........

13. Hrrbs

Hrrbs Guest

Nee maar ik had van iemand gehoord dat met wat gespring en gestuiter je lipo's beschadigd kunnen raken.
    En dat je daarom beter hardcase kunt gebruiken

en @klamath Kun je even een linkje sturen van die 2200 turnigy's?

14. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    @ Hrrbs, als je ook maar 5 seconden zelf had gezocht had je het antwoord al lang gevonden.

traxxas-1-16-e-revo-topic

Softcase kan zeker in de E-Revo VXL, ook dit had je makkelijk zelf kunnen vinden met een klein beetje eigen inzet.

@ Bernie, de juiste link. Daar bestellen de meeste mensen hun LiPo's.

@ FanDl, als je LiPo's wilt verkopen kun je er hier een topic voor aanmaken. Natuurlijk gaan die LiPo's nooit passen zonder zeer grote modificaties. Om dan nog meerdere keren in een topic LiPo's ''aan te smeren'' vind ik niet netjes.

@ DH, correct.

@ cliff, wat versta jij onder ''goede'' en onder ''budget''. De Zippy/Turnigy reeks zijn goede LiPo met een zeer vriendelijke prijs.

@ Klamath, die worden inderdaad het meest gebruikt. 2200mAh van Flightmax of Turnigy. Cheap, goed en lekker veel mAh.

SLOTJE?

Serieus ???? Komop man, je bent 15 jaar, je kunt toch ook wel even zelf zoeken of niet ?

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  15. Hrrbs

Hrrbs Guest

ik heb toch even rondgekeken en ik heb die 1600 gevonden.

Ik vraag gewoon even van heb je dat linkje, kan toch.

En ik heb ook al gekeken in het 1/16 forum maar daar kwam ik er niet helemaal uit.

Want ik heb het liefst warehouse DE bij Hobbyking want daar komen ook de lipo's voor mijn TT-01 binnekort vandaan.

16. Hrrbs

Hrrbs Guest

na nog het één en ander zoeken op HobbyKing heb ik nog 3 2200 Turnigy's gevonden,

Passen deze wel want ze zijn wat groter dan dat RCracingtwente aanbeveelt.

1
    2
    3

17. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    12 minuutjes zoeken ... heel goed!!

De eerste passen, maar zitten heel strak. dikke_hond gebruikt deze, dus wacht even tot dat hij dit bevestigd!
    De 2de weet ik niet, ivm de breedte (1mm meer), de hoogte past wel (1mm minder). Ik verwacht van wel want de mijne zijn 34mm breed en die passen)
    De derde hebben dezelfde afmetingen als de eerste en zouden dus moeten passen.

18. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Ze passen maar dan ook maar net! Het is een paar keer flink duwen om ze erin te krijgen maar ze zitten dan er dan ook goed strak in...
    Je moet trouwens wel het klepje aanpassen voor de kabels!

19. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    ach ach ach wat weet je het weer allemaal goed Nard.. Je hoeft niet altijd iemand de les te lezen hoor.. maar in ieder geval goed van je dat je nu toch even helpt..

20. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Korte versie: Dankje.

Lange versie (en wat ik er van vind): Ik weet het goed omdat het zo simpel is. Alle informatie is HEEL makkelijk online te vinden, zei het via Google of MBF (het E-Revo VXL topic). Bovendien weet ik niet of je niet de sarcastische tonen kunt lezen van de andere reacties of dat je mij gewoon graag ''de les leest''.

Mensen die zo maar een topic openen hebben zich geen 15 minuten genomen om het zelf even op te zoeken (want de TS had het binnen 12 minuten al gevonden; 13:33 en 13:45). Gevolg : een forum dat overstroomt van nutteloze topics die met de kleinste moeite niet gepost hoefde te worden. Wellicht dat de TS bij zijn volgende vraag ipv een nieuw topic opent eerst zelf een half uur gaat zoeken naar het antwoord. Gevolg: geen nutteloos topic met nutteloze reacties maar een strak forum waar iedereen zijn steente bijdraagt aan een constructieve discussies over RC gerelateerde onderwerpen.

Ik ''lees mensen de les'' omdat ze het allemaal goed zelf kunnen maar in plaats daarvan liever lui dan moe worden en andere het maar op laten zoeken. Na mijn eerste post heeft de TS zich de moeite genomen en is hij zelf met de LiPo's op de proppen gekomen.

En dan komt er weer een reactie: ''laat iedereen in zijn/haar waarde'' / ''als je niet wilt helpen post je niet'' / ''als je het niet interessant vind lees je het toch niet''. Ja, laten we zo met zo'n alle gaan doen, eens kijken hoelang het duurt voordat er complete chaos is. Er moet gewoon een duidelijk richtlijn zijn waar iedereen zich aan dient te houden, degene die dat niet doen moeten daar gewoon op gewezen worden (want ik nu doe omdat de MODS het niet gedaan hebben / doen).

ps. mijn voorgaande posts voegen wel waarde toe, iets wat ik van jou reactie niet kan zeggen. Dat je weer een persoonlijk reactie tegen mij post schiet je ook niets mee op want ik weet allang wat jij vind van mijn manier van reageren (en het boeit me geen kont tbh).

Laatst bewerkt: 26 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina