Logging industry Company

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door stoomertje, 4 jan 2024.

1. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Nieuw project, heb deze als mijn eerste bestelling besteld bij AliExpress. Schaal is 1/16 voor nog geen drie tienje in huis. Maar verhoudingen kloppen volgens niet. Niet getreurd, heb er iets mee in mijn hoofd. Dus gaat denk ik wel wat worden. Wordt in iedergeval iets passend in mijn logging industrie collectie. Rond 1930. 20240104_101013.jpeg

ozy, Marc w, bvdh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Vanavond eens het een en ander los geschroeft en komt allemaal goed uit voor mijn nieuwe project. Wordt wel totaal iets anders dan een Cary, maar leent zich er goed voor. De voorkant wordt achterkant. Hier een foto van mijn nieuwe project Screenshot_20240103_124350_Chrome.jpeg 20240104_185850.jpeg

ozy, bvdh, Leon1965 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Bij eerdere projecten deed ik ook altijd een stukje geschiedenis omdat het veelal onbekende voertuigen zijn.

De eerste Tructractor wordt gebouwd in Buchanan, Michigan door medewerkers van de CLARK Equipment Company. De Tructractor was 's werelds eerste industriële vrachtwagen met verbrandingsmotor. De Tructractor was oorspronkelijk geconfigureerd met een laadbak en werd handmatig geladen en gelost. Hij werd gebruikt om materialen te vervoeren tussen de verschillende assen-, boor- en wielafdelingen van CLARK. Bezoekers van de fabriek waren echter onder de indruk van de praktische bruikbaarheid en vroegen CLARK om ook Tructractors voor hen te bouwen. In 1918 werden acht Tructractors gebouwd en in 1919 werden er meer dan 75 geproduceerd.

ozy, douPel, Truckie en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. bvdh

bvdh

Lid geworden:
    17 jan 2009
    Mooi stoomertje, stukje geschiedenis wat we anders toch niet opzoeken, en wat wel interessant is bij de start van een project.

Mvg bertus

stoomertje vindt dit leuk.
  5. Fixit

Fixit

Lid geworden:
    9 nov 2014
    leuk om te zien hoe een stukje nostalgie weer tot leven word gebracht met de hedendaagse techniek

stoomertje vindt dit leuk.
  6. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Nog even ter introductie, een leuk filmpje waar vele details te zien zijn. Stiekem weg nog aardig wat hobbels te nemen. Alles niet 1 op 1 maar moet wel duidelijk herkenbaar zijn.

Leon1965, ozy, bvdh en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Het eerste beginsel is er. De vooras is van Tamiya deze heb ik ingekort. Achterwiel is eigen maksel. Ga nu weer verder met de chassis. Deze maak ik van hout daarna spuit ik hem met grijze hittebestendig lak. Gebruik ik best veel bij de oudere voertuigen dat vind ik wel wat hebben.
    Tot zover weer deze update.

20240118_170701.jpeg

Laatst bewerkt: 18 jan 2024
    ozy, gerard v Beuningen, Leon1965 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Vanmiddag nog wat geknutseld aan de chassis, effe krat op gezet voor het beeld. 20240119_152748.jpeg

ozy, Leon1965, Leo Broers en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Opzetje gemaakt voor achteras. Nu nog verder modeleren. 20240122_193238.jpeg

ozy, Catwoman, gerard v Beuningen en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Voor ik s'morgens naar m'n werk ga effe hobbyen. Bodem met latjes bekleed en een zijkant gemaakt. Achterwiel aangepast, latjes worden nog geschroeft met messing zes kant boutjes, moet eerst nog bestellen. De voorraad is aan het slinken. 20240124_104935.jpeg

ozy, trialrolf, Marc w en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    De Tructractor heeft z'n eerste rondje gereden. Hierbij film deel 1, met leuke detail foto's

Laatst bewerkt: 27 jan 2024
    Catwoman, Richard98, ozy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Fixit

Fixit

Lid geworden:
    9 nov 2014
    leuk filmpje duurt alleen lang voor dat de Tructractor nu op plaats van bestemming is op deze manier van rijden het is ook echt zo als je zij ze eerste rondjes :banana:

13. bvdh

bvdh

Lid geworden:
    17 jan 2009
    Prachtig stoomertje, hij rijdt al vast, nu nog een stukje verdere details.

Mvg bertus

14. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Rolf het was inderdaad echt z,n eerste rondje. Inmiddels ook al met afstandsbediening gereden, rijd leuk erg wendbaar. Dus we moeten er straks iets verder mee komen.
    Nu Inmiddels met hekje bezig details aanbrengen vind ik altijd erg leuk. Geef daar m'n eigen draai aan. Het is een projectje wat ik ook weer met zoveel mogelijk spullen wil doen die ik in mijn rommelbakjes heb. Als ik genoeg ruimte onder de motorkap over heb wil ik de stuurstang met ketting bedienen. Maar dat is nog toekomst. Eerst 100 schroefjes in het hekwerk maken.
    20240127_174351.jpeg

Catwoman, Richard98, ozy en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Effe lekker bezig geweest, de details komen al iets zichtbaar. Dit word versie ala de luxe, koplamp en messing knopjes op de paaltje. 20240129_194945.jpeg 20240129_194956.jpeg 20240129_195607.jpeg

Catwoman, Marc w, Richard98 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Weer een stukje huisvlijt alles geschuurd en de motorkap gemaakt gewoon stuk pvc buis warm gemaakt en gevormd. Bekleed met aluminium. Nu nog verdere details uitwerken. Alvast onze chauffeur er op gezet met een melkbus. Zo komt het geheel weer neer tot leven 20240202_095354.jpeg 20240202_095406.jpeg 20240202_095426.jpeg

ozy, Catwoman, Truckie en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Vanmiddag nog effe wat details op de motorkap gemaakt en een zetting met het stuur. Op naar de volgende details.
    20240202_145231.jpeg 20240202_145220.jpeg

ozy, trialrolf, Catwoman en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Vandaag met kleinzoon lekker geknutseld. We hebben hem gespoten met hittebestendig lak antracietgrijs, versnellingspook, pedalen. Hier het resultaat van deze dag Nu achterkant nog verder afwerken en de electronica.
    Wacht nog op een geluidsmodule die zou er met 10 dagen moeten zijn. We hopen de Tructractor 24 februari mee te nemen naar de modebouwbeurs in Goes 20240203_173304.jpeg 20240203_173339.jpeg

Catwoman, gerard v Beuningen, ozy en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    gaaf hoor, heb je weer een uniek model neergezet hoor.

20. stoomertje

stoomertje

Lid geworden:
    20 jun 2018
    Dit was het oorspronkelijke plan de Carry:
    Zoals vermeld in de eerste post.

Nieuw project, heb deze als mijn eerste bestelling besteld bij AliExpress. Schaal is 1/16 voor nog geen drie tienje in huis. Maar verhoudingen kloppen volgens niet. Niet getreurd, heb er iets mee in mijn hoofd. Dus gaat denk ik wel wat worden. Wordt in iedergeval iets passend in mijn logging industrie collectie.

De Carry zelf is nog maar weinig van over.
    Komt misschien nog ooit van pas. Mijn ervaring met mijn laaste 2 projecten is dat je zomaar niet iets moet weggooien, (zelf klein messing afval) heb zowel de Climax Class A en de Tructractor gebouwd met de onderdelen en stukje messing die ik heb leggen.

Nu de laatste onderdelen aan de Tructractor maken. Nog as vering gevonden 1/8 deze kan ik nog mooi gebruiken bij de voorwielen, die ontbreekt nog.

Ben best in mijn sas met dit project, omdat het ook zoals Rolf zeide, weer een uniek model is wat het nog niet tegen komt op de baan.

Hoop nog een filmpje te maken als de geluidsmodule er is en foto met de laaste details.

Leo Broers en ozy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina