Ik heb me uiteindelijk een Logo600 aangeschaft. De heli bouwt zeer gemakkelijk, werkelijk een uitgekookte bouwdoos. Mijn setup: Logo 600 Scorpion 5020-520KV 106T/12T Mod1 Castle ICE 120HV 12S 3300mah HobbyCity (80Eur voor een pack, waanzin) Edge 623mm BLS451 en BLS251 VStabi 5.1 Dat ding vliegt gewoon super, zeker de beste heli die ik al heb gevlogen. Eerst heb ik met de Kontronik Jive gevlogen maar de staart vond ik niet zo goed met deze regelaar, de Castle doet het hier beter vind ik. Enig minpunt, maar wel een groot minpunt is de tailhub. Het zal wel aan mij gelegen hebben maar die M2.5 bout brak bij mij al na 10 vluchten. Ze moeten bij Mikado echt wel eens uitkijken naar een M3 tailhub. Zoals velen heb ik nu die van QuickUk erop en dat vliegt lekker. Groeten, Jurrien
De kontronik JIVE regelaar is zo goed, dat dit eigenlijk negatief is voor de staartwerking. Bij snelle collective pitch veranderingen merk je dit door een kleine tik in de staart. Met de progcard II kan je hier wel wat instellen maar ideaal wordt het niet. Veel hangt natuurlijk van de overbrenging en motor KV af maar met exact dezelfde setup krijg ik een beter resultaat met de Castle ICE.
Indien je niet met de logo servo hevels vliegt zal je merken dat er een fout in de handleiding staat. Ze vermelden daar 16mm voor cyclic maar de hevels van Mikado zijn 17mm wat een betere geometrie geeft. Groeten, Jurrien.
Welke handleiding heb jij, link? Op pagina 7 staat 16mm (op de site van mikado alsook in mijn zeer recente bouwdoos). http://www.mikado-heli.de/shop/logo600se/600SEde.pdf Ik vlieg nu zo'n dikke maand met de Logo600 (heb er trouwens 2 nu). Het enige zwakke punt buiten de M2.5 tailhub is volgens mij de tail-as spacer (spacer uit MIK-04107). Die zijn zeer dun en smelten vrij snel weg. Ik zie dit trouwens ook bij andere Logo's bij ons op de club. Iemand hier een goede upgrade/tip? Groeten, Jurrien.
Heb er zelf nog geen ervaring mee maar kwam dit tegen HeliFreak - View Single Post - getting frustrated..logo 600 SE Kan me voorstellen dat als de toleranties niet helemaal kloppen dat je teveel voorspanning geeft op de lagers en dit evt resulteert in het opvreten van de spacers.
Ja, dit is waarschijnlijk een goede tip, ga ik eens proberen. Is ook geen drama die spacers kosten maar een paar euro. HeliFreak - View Single Post - getting frustrated..logo 600 SE "Let me suggest the following: get the clamps simply tight (not all the way) and then work on the shaft and the tensioner + end spacer cross members. Those are easy to get perfect with a couple of washers, and then you can work on the clamps and get them as tight as needed." Bedankt, Jurrien.
Waanzin dat je tegenwoordig zo'n gespoten kap kan krijgen voor zo'n 49Eur. Een paar jaar terug moest je daar 3à4 keer zo veel voor betalen. 'k Heb wel de gaatjes zelf moeten boren, maar dat was nu ook niet zo moeilijk. Uploaded with ImageShack.us
Jurrien, heeft het nog iets gedaan met de spacers en de staart? Ik ben nu zelf een logo600 aan het bouwen en had dus meteen een zakje spacers voor de tail shaft en voor de lange spacer besteld. Maar ik heb alle spacers voor de tail shaft nodig en misschien nog 1 of 2 meer. Dat komt dan dus op 6~8 spacers.... Beetje vreemd.
De zichtbaarheid is zeer goed, ik was ook niet zeker totdat iemand bij ons op de club dat schema op z'n Trex700E had. Dat oranje scherm zie je enorm goed. Ik heb op één van mijn logo's een dunne spacer tussen de laatste 'cross-member' en ook ééntje tussen de belt tensioner. Op die manier staat er wat minder druk op die spacers van de staartas. Het resultaat zal ik pas binnen een maand weten...