loodbulb gieten

Hoi,

Ik ben van plan zelf een loodbulb te gieten. Ik heb hier op het forum al een aantal foto's gezien hoe het moet.
Maar kan ik nu elk soort gips gebruiken voor de mal?
En waar kan ik het krijgen?

Groet Eduard.

Wat je ook kunt doen is uit een blokje hout een halve loodbulp maken. Deze met 2 laagjes aluminium folie bekleden en gieten maar. Het lood blijft niet plakken aan de folie. De 2 helften vervolgens met epoxy aan elkaar lijmen.

Met het gieten van lood in gips
Pas AUB goed op dat deze goed droog is want anders spetter de gips uit elkaar en krijg je het lood
zeker in je gezicht

Tom

Ik heb de bulb uit hout op de draaibank gemaakt.
deze in een emmer gevuld met gewoon zand gedrukt en voila.

gieten maar.

nadeel is wel dat de voorkant van de bulb op de draaibank er nog uit gedraaid moet worden want na het gieten heb je een bulb welke een mooie punt heeft (de achterkant) maar de voorkant is stomp.

Maar mijn bulb is redelijk geworden.

Je hebt trouwens een goede brander nodig om een pannetje lood aan het smelten te krijgen, goeiedag zeg.
zelfs met een soldeerbrander wilde het nog niet echt lukken om een redelijke hoeveelheid lood aan het smelten te krijgen.

ik had gewoon een malletje in hout gemaakt met een guts en lood in een blikje op het gasfornuis gesmolten :). hout begon wel beetje te fikken, maar werkte prima verder.

Back