Beste bouwers, Is er iemand die mij opgang kan helpen bij het vinden van de bouwtekening van de loodsboot van het type zoals de Explorer. b.v.d. Marinus.
Hallo Marinus, Probeer het eens bij het Loodswezen, of bij de bouwer, scheepswerf Engelaar. Succes verder. Gr. Klaas.
Hallo Tom, Stel je vragen niet in een speciaal topic, maar bij scheepvaart algemeen, of in het schipperscafé. Weet je ook al wat je wilt vragen? Het vragen op zich is gelukt, want je hebt al 2 antwoorden. Kijk ook FAQ's. Heel vaak worden er dezelfde vragen gesteld en die zijn daar voor een groot deel beantwoord. Succes verder met zoeken. Gr. Klaas.
Goede suggestie van Klaas om bij het loodswezen te informeren. Ik heb daar ook informatie gekregen van de loodsboot Aquila. André
Hallo, Ik heb wel tekeningen en de mal voor de romp op schaal 1/25 te koop van de discovery klasse (Apollo)
De Apollo is uit dezelfde serie als de Explorer. Als ik het nog goed heb is de Discovery de eerste uit die serie maar die is net even kleiner als de rest. De aanpassing in de lengte kwam voort uit de zeegang, iets langer en haar zeegang werd een stuk beter. Oh,en volgens mij is Engelaar failliet gegaan na oplevering van deze schepen. Succes met de zoektocht. Groet, Mathieu