Los Angeles class

Discussie in 'Duikboten' gestart door Florian, 2 mrt 2005.

1. Florian

Florian Guest

Hoi,

Na mijn een beetje mislukte profielwerkstuk ben ik bezig met een nieuwere versie, een los angeles class om er later torpedo's en raketten in te kunnen stoppen. hij wordt dus groter: 1.40m bij 12.5cm.

Dit is de niewe romp en de druktank. Ik wil i.p.v. mijn eerste oppomt tank nu een kampinggastankje gebruiken zodat ik wat vaker kan duiken.

2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Torpedo's, raketten en Campinggas?
    Lijkt me een nogal riskante combinatie!
    Weet wat je doet, controleer je inboedelverzekering, vul je EHBO-doos aan en zorg voor een goede poederblusser... en dat is geen geintje!
    Als je je boot wil laten opduiken middels propaan/butaan, hoeft er maar iets fout te gaan en je hebt een dieptebom in plaats van een sub...

3. Ik zou in ieder geval "veilig" gas nemen. Bij voorkeur zelfs gewone luchtdruk. Kijk eens op: http://www.rc-submarines.com/id47.htm voor meer info en links. Er zij ook mensen die de torpedo's vullen met airbrushgasflessen (O2).

Veel plezier, probeer alleen net het wiel opnieuw uit te vinden. Het kan een heel gevaarlijk spelletje worden. Zelfs als je de experts volgt blijven er risico's. Ga zeker niet aan de gang met estes-raketten :wink:

Als je duits goed is kijk dan eens op: www.sonar-ev.de (klik forum)
    Spreek je alleen engels: www.subcommittee.com (forum)

Hier vind je allerlei info over alles wat te maken heeft met RC-subs.

Danny

4. Lex Verkuijl

Lex Verkuijl

Lid geworden:
    30 okt 2004
    Ik heb een flauw vermoeden dat Florian een LEEG tankje als drukvat voor normale lucht wil gaan gebruiken, en dat ploft aanzienlijk minder snel! :schrik:

Groeten, Lex.

5. Carlo aka Rambo

Carlo aka Rambo

Lid geworden:
    8 feb 2005
    Ik hoop het,
    anders zullen we het zeker eens horen op het nieuws of in de krant.

R/C Duikboot nam hoge vlucht uit water. :lol:

6. Joop.O.H.

Joop.O.H.

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Hi Florian

Als je dat tankje toch wil gebruiken kun je er een autobandenventiel in solderen en bij een winkel voor feestartikelen van die gasbussen kopen die ze voor die carnavals-toeters gebruiken(dat gas is niet brandbaar),daar zit zo'n nippel op die op het ventiel past en kun je de tank vullen op de zelfde manier als je een aansteker vult.
    Je moet dan wel even kijken wat voor bus je koopt,er zijn twee typen,een met schroefdraad en met een nippel zo als ik het omschreven heb.

Met propaan lijkt geen verstandig idee zo als Roel het al geschreven heeft.Ik kan hier geen foto's plaatsen maar heb ze wel waar het mis is gegaan en de brokstukken meters de rondte in vliegen.Wees daar echt voorzichtig mee!

Ik zelf werk ook met die bussen gas en vul de tank ook met een ingesoldeerd autobandenventiel.

Gr.Joop

7. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Hallo jongens kom op nauw.
    Zulke halve garen hebben we toch niet op het Forum.
    Of vergis ik mij daar in???????
    Het zal toch geen echt gas zijn!!!!!!!!!!!hoop ik dan toch.

8. Florian

Florian Guest

Denk het wel, wilde het eerst niet doen maar toen had mijn broer ook zoiets van: die bus moet toch leeg dus waarom niet? Maar ik vind de feestartikelen ook ijgenlijk wel een beter idé... Maar ik was het toch wel even van plan omdat ik met mijn fietspomp naar mijn zin geen hoog genoege druk kan opbouwen.

florian

9. MDBG

MDBG

Lid geworden:
    10 feb 2005
    Ik vindt dit ook verdomd gevaarlijk.
    Een ex gasfles te gebruiken.
    Als je dan zo graag een ex gasfles wilt gebruiken neem dan een waar een schroefnippel op zit en ga niet hard solderen met de vlam en dergelijke.
    Ik heb gehoord dat aan gasflessen niet gelast en gesoldeerd mag worden, in de porien van de flessen zou veel gas zitten.
    En een vonk bij een kleine lekkage in je boot en je hebt een water stofzuiger nodig om de restanten terug te vinden van je boot.
    Je bent niet de eerste die zijn boot ontploft.
    Gebruik anders een glazen fles die geschikt is voor vloeibaar zuurstof of gas, daar zitten de nippels ook op en die zijn geschikt tot ik dacht 6 bar of 8 bar.
    Maar geen ex gasflessen.
    :| :|
    En Florian je kunt een kleine autobanden compressor gebruiken die je overal kunt kopen voor een paar euro.

Hein

10. Halmar

Halmar

Lid geworden:
    14 apr 2003
    goed, er zit wat in. als je lekkage hebt van je gas heb je ook een explosie, want je collector van je motor vonkt meestal wel wat. ik kwam eigenlijk op het idee doordat deze busjes niet duur zijn en een heel gunstige vorm hebben voor in de onderzeeër. :oops:

welk gas gebruik jij? dat spul van de feestartiekelen? hoe vaak kun je daarmee opduiken, hoe groot is je tankje en hoe groot is de boot die je daarbij hebt dan?

mijn onderzeeër krijgt in ieder geval gewoon een cilinder of zak :D

groeten Halmar

11. Joop.O.H.

Joop.O.H.

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Hi Halmar/Florian?

Je kunt op mijn site alles zien hoe ik het gedaan heb,ook met foto's

Kijk maar bij :XXI schaal 1:38

Ik zit zelf in de koeltechniek en werk met verschillende gassen,ook propaan als koelmiddel,dus ik weet donders goed hoe gevaarlijk het is.

Die tank voor het drijfgas heb ik zelf aangepast en kan een testdruk van 32 Bar doorstaan

Als je er belang bij hebt kan ik wel zo'n tankje voor je maken want je moet wel opletten waar je de aansluitingen monteerd in verband met de positie van je tank,liggend of staand.

Bij één kg. drijfgas heb je ongeveer 200 ltr onverzadicht gas om daar mee te werken,daar kunje heel wat keren mee duiken,ik heb max.750 gram in mjin tank en kan er 50 keer mee duiken.

Ik woon zelf in Hengelo,dus niet zo ver van je vandaan.

Gr Joop

12. Florian

Florian Guest

Hoi,

Florian is ikke en Halmar is mijn broer :p
    Als je zo'n tankje zou willen maken, graag. Wat gaat dat in dat geval kosten?

Florian

13. Joop.O.H.

Joop.O.H.

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Hi Florian

Dat tankje maken kost je niks maar moet wel de maten en de positie van de tank weten.Ik kom er morgenavond pas op terug,moet nu weg naar mijn dochter in Niewegein.Of kom er een keer op langs,Hengelo is niet zo ver.

Gr Joop

Deel Deze Pagina