Collegae! Ik ben de brokstukken (valt mee . . .) van de Pup (zie links) aan het 'strippen', dwz. al het bruine papier gaat er af 8) Maar niet zo makkelijk: het zit goed vast! :evil: Het leek mij een goed idee om te proberen het in te weken met thinner 8O Maar als dat secondenlijm oplost: zit ik straks met een bouwdoos . . . :wink: Het lijkt los te lopen, maar . . . :roll: Zijn er (andere) manieren om spanlak weer op te lossen? Dank. jan.
Ik dacht dat secondenlijm mn. oploste in aceton?? :roll: 'Nagellakverwijderaar', heb ik ook wel eens gehoord 8) (Ruikt ook beter ) Wie weet van de hoed en rand? jan.
nagellak remover zonder aceton is de meest verkochtte ivm met alle kunstnagels op de markt, die doet niks met secondelijm. de echte nagellak remover is onderhand klinklare aceton en die maakt secondelijm wel week.
Voor zover mijn experimenten gaan doet thinner vrijwel niets met secondenlijm. Witte houtlijm en UHU hart daarintegen tast het wel aan!. Ook met epoxy moet je uitkijken. Er zijn kennelijk meerdere soorten epoxy en sommige kunnen niet best tegen thinner. Secondenlijm kan je weer zacht maken met aceton maar helemaal oplossen doet het niet! Als de secondenlijm net hard is kan je het nog wel weg krijgen maar als het een paar uur hard is dan kan je het vergeten. Aceton maakt het week zodat je het makkelijker weg kan snijden. Spanlak lost heel goed op met thinner maar omdat thinner ook veel soorten plastic en verf aantast moet je goed opleten wat je doet. Succes.