hey ben heb jij het met je manta gedaan? zo ja nog steets die sp400? hij word wel interesant haha ik heb je accu nog steets:$
Kga mischien ook iets doen met luchtfoto's woon namelijk aan de Rijn geeft best mooie plaatje's. Mare..Krijg je zown camera onder een Hummingbird? Of zou ik een Easystar kopen..Hmm lijkt me best een goed idee.. :lol:
Dan moet je een cameraatje zoeken à 1,3 MPixel van >80gr excl accu, als je hem op de vliegaccu aansluit... Camera moet er best onder kunnen met wat tie-wraps en elastiekjes. Je moet wel een extra kanaal op je zender hebben hè, om foto's te kunne schieten. Groetjes Geoffrey
Nope, heb mezelf een Easystar aangeschaft. Met een Mega 16-7-10 en 3s1p 1500 kokam. M'n camera is een Sony Cybershot P150 7,2mp, mijn camera is 182 gram en inclusief behuizing, kabel en 2 miniservo's (aan/uit en afdrukken) kom ik dan op 210 gram voor de camera. Ps. Manta gaat straks met mega 16-7-10 draaien
wat voor cameratjes gebruiken jullie eigenlijk voor z'n schitterende resultaten te behalen??? heb zelf eens geprobeert met 2 Mg pixel en dat was beneden alle pijl. El Barto
Sony PSC150, Nikon Coolpix 3700, Pentax Optio S4/S5. Dat zijn de camera's om te gebruiken. Wereldwijd worden deze camera's het meest ingezet. De kwaliteit/prijs/gewicht verhouding is hierbij het beste.
Ik zou niet durven beweren dat dit de camera´s zijn. Sterker nog, ik denk dat deze camera´s aan de bovenkant zitten voor gebruik in modelvliegtuigen. Je hebt het over camera´s tussen de 300 en de 600 Euro 8O Dat wil niet iedereen die voor de lol wat foto´s maakt in een modelvliegtuig stoppen. Ik zou willen aanraden te kijken naar een lichte kleine digi-camera. Er is veel keus. Met 2 of 3 Megapixel kun je ook heel mooie foto´s maken. Soms zie ik mensen met goedkope camera´s hele mooie resultaten behalen, maar ook soms met dure camera´s heel teleurstellende. (Behalve dan die ene man die onder zijn helikopter van 3500 euro een camera van 2500 Euro heeft hangen, die maakt altijd mooie foto´s 8O :wink: ) Veel hangt ook af van de weersomstandigheden, het onderwerp en de vliegrust van je model. Oriënteer je eens op http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=128 en bepaal vooraf je budget :wink:
Eelco heeft gelijk, voor minder geld heb je ook goede camera's met goede resultaten. Maar op RC groups zul je zien dat genoemde camera's veel gebruikt worden. Alle waar is naar zijn geld en natuurlijk moet het wel leuk blijven. De Coolpix 3700 is overigens uit productie genomen en kost nu rond de 180 euro nieuw.
ik heb vandaag weer wat foto's gemaakt. nu zonder vleugel in beeld en ze zijn een stuk beter hier een paar uitsnedes en dit is de school waar ik de meeste tijd van de dag doorbreng :| Groeten Halmar
Wauw.....Halmar. Goede foto´s zeg. Ik vind vooral de bovenste mooi. Is toch Zutphen. (Sowieso al een heel leuk stadje)
@Eelco, ja das Zutphen. foto's zijn gemaakt met een kodak kamera, 3.1 megapix. het vliegtuig is een electrozwever, de bouwerman voor die het weten wil. spanwijte 240cm, speet 600 met 1:3 vertraging en 8cellen. met een 11x8 prop sleurt hij tot nog toe alles omhoog. ik heb er zelfs al eens twee camera's op gezet. kodak en aldicamera, samen zeker 400g en hij trok het priema Groeten Halmar
Hallo Werkelijk hele mooie foto's . Ik vind het knap dat ze zo goed lukken. Een clublid is fotograaf voor de krant en maakt ook geregeld modelvliegluchfoto's maar hij heeft ook een erg goede camera. Ik maak ook veel lucht foto's met een digitale coolpix 885 met groothoeklens (0.26 mm) Maar ik maak ze vanuit 1:1 kisten. zie eens op www.spoeky.nl groeten Bob
Hoi Spoeky, Jij hebt ook mooie foto's zeg vanuit je 1 op 1 zwever. Doe de hartelijke groeten aan Paul Jansen ;-) Hij heeft mij de eerste vlieglessen gegeven. Ben korte tijd lid geweest van Aeria. groet, Alex
ik doe ook mee... mijn luchtfotografie projectje uit lang vervlogen tijden wegwerpcameraatje bovenop mijn .40 trainer... Het dorp is Opitter bij Bree (B)
en nu natuurlijk de vraag ..... heb je een schemaatje van die "electronica" en zo ja, kun je die ff posten?