Wouw, pr8ig! 8O Helemaal als je ze full-size ziet voor ze auto-aangepast woorden naar 480-640! Groetjes Geoffrey 8)
Een paar van vandaag, die 50 centimeter sneeuw zie je niet echt duidelijk op de foto's... maaja. Op de foto staan vlnr Ik, Alex Talsma en Janna (mijn spotter en tevens vriendin, die zich volgens mij afvraagt wat ze daar doet)
De 2 na onderste auto is mijn zwarte volvo De onderste op deze foto is de Peugeot van Alex die ipv 15 minuten nu 105 minuten onderweg was om bij mij thuis te komen. De woonwijk verderop. Eindelijk hield het op met sneeuwen zodat ik ook een foto kon maken vanaf iets hogere hoogte. De wijk waarin de meeste mensen vandaag een vrije dag hadden.
Wisten jullie dat: :sniper: dit niet mag ! Komt van onze overheid, die bij een of ander klem-tekenen-besluit heeft gesteld dat het 'verboten' is om zonder toestemming van defensie luchtfoto's te maken. Hoop geouwehoer. klik eens hierop: http://www.plawner.net/4/moviestar/per_tidemann/ Klikker-de-klik! :wink:
Het wordt steeds erger met deze regering :? Dit laat toch zeker weten niemand stoppen met luchtfoto's schieten, hè Groetjes G 8)
De regering: :evil: aangenaam... In de echte luchtvaart is het meenemen van een foto of videocamera verboden, ook moet het mobieltje uit, immers het mobieltje is een zender. (en geen ontvanger, wat de meeste mensen denken) Het mag weer wel in een passagiersvliegtuig. Men kan met een mobieltje 'storen' in/bij bijvoorbeeld het radioverkeer, instrumenten kunnen minder 'betrouwbaar' worden en weet ik veel wat nog meer! Maar nu de foto's. Dat mag niet sinds 1940 !!! Om precies te zijn: 26 april 1940, men moet een vergunning hebben. Dan kan je doen bij: (beter is, zeggen dat je van niets wist...) Ministerie van Defensie DOKL, afd. I&V Sectie Militaire Geografie Bureau Luchtfotozaken Postbus 90701 2509 LS Den Haag Want je in ieder geval NOOIT moet doen is het fotorolletje naar ze toe sturen, die gasten daaro ijn daar gewoon niet competent genoeg voor... :wink: Ohja, en vlieg ook niet over bakens (VOR) heen, die kun je tot op 400 kilometer al zien, dus die 'stralen' nogal wat stoorpulsen...
Oké, weten we dat ook weer Maarre, meeste luchtfoto's (met RC gemaakt dan) zijn nu toch wel digitaal, of vergis ik mij hier weer :lol:
Ach, het is misschien wat lastig om het aan te vragen, maar niet iets wat je tegen zou moeten houden. In de tijd van het ijzeren gordijn vond iedereen het logisch. Digitaal is de toekomst.... I rest my case Maar waarom ik mijn foto's plaats is natuurlijk om ze met jullie te delen en misschien zelfs een reactie te krijgen Ik als bikkel, door bij temperaturen die in de blauwe cijfers lopen en bij zeer zware sneeuwval deze elementen te trotseren. :evil: :lol: :wink:
Jaja, maar eh, air-to-air foto's van een vliegtuig dat naast de camera vliegt. Dat heb ik nog niet gezien, zou wel tof zijn denk ik ! (uiteraard digitaal)