M2 tap en snijplaat linkse draad

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Teus

Guest
Ik ben op zoek naar een adres waar ik en tap en snijplaat M2 linkse draad kan vinden.

Alle bekende adressen beginnen bij M3 linkse draad die ik tot nu toe kan vinden.

Wie o wie weet een adresje.

B.v.d.

Teus

hallo,

ik zou akkermans techniek in oudenbosch is proberen,
ik weet niet precies of ze datgene hebben wat je zoekt maar ze hebben vrijwel alles.

Als zij het niet hebben kun je ook bagijn techniek in etten-leur is bellen;)

De linkse tappen M2 komen op 53.42 euro
de snijplaat op 32.68 euro
vrg. Rob

Dat is niet gezeken en toch nat he
mvg
Frederik

Daar lijkt het wel op :rolleyes:

Ondertussen een adresje in de USA gevonden met betere prijzen: $9,00 voor de tap en $27,00 voor de snijplaat, dat is te doen.

Het liefst haal ik ze hier in NL/BE tegen een redelijke prijs, maar als ik ze niet kan vinden blijft er weinig keus om ze daar te bestellen.

Zaterdag waarschijnlijk naar de Buitelaar, daar ook maar eens kijken/vragen. Ze hebben ze in ieder geval niet op de website staan.

We blijven zoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn normalere prijzen
Kan je alleen treffen dat het gamma kwaliteit is en na 4 x gebruiken bot is.
Maar dat weet je toch nooit.

Daar had ik dus nog niet aan gedacht; Zoeken in het duits :rolleyes: (mijn duits is ook niet zo daverend)

Bedankt allemaal, Nu moet het lukken.

Gr. Teus

tappen

beste medebouwers,

Ik kan me zo voorstellen dat als ik met een motorblok of cilinder bezig ben wat gauw een 20 /40 uur werk is, er geen gebroken tap in wil hebben.
De weg naar iemand die dit er weer uit moet vonken (met alle kosten van dien) zijn vele malen hoger dan die tap.

Maar ik kan natuurlijk van hier niet beoordelen waarvoor je het gaat gebruiken.
Tevens kan ik niet in een andermans portefeuille kijken.

Denk er aan dat een tap van dat formaat geen enkele stoot of schokbelasting kan hebben
dit leverd een gebroken exemplaar op.

Verder heb je natuurlijk tappen voor blinde en doorlopende gaten, machine tappen bestaande uit 1 stuks of een set handtappen uit 3 stuks.

maar in ieder geval succes

mvg Rene

@Rene .Daar heb je netjes over geschreven.

Gebruik ook professionele snij olie (geen motorolie of naaimachine olie), die bij het materiaal hoort.staal, messing, rvs, gietijzer allemaal verschillend.

En m2 is wel erg klein. dus niet effe gauw doen, maar de tijd er voor nemen.

snijplaten kun je goedkoop nemen, maar taps niet idd

daar heb ik ook al mijn lesje mee geleerd....
niet proberen uit te boren met een hss boor trouwens, dat is hetzelfde materiaal.

Laatst bewerkt:
tappen

Beste medebouwers,

Rick zelfs voor de snijplaat geld ook de kwaliteit.

Stel dat je draad moet snijden op servo-stuurstangen van M2 is de materiaal keuze belangrijk.

Het snijden van zilverstaal zal dan moeizamer gaan dan een fietsspaak.
Zelf heb ik wel eens gehad dat er een stukje draad afbrak in de snijplaat, dit is nagenoeg niet meer te verwijderen.

Wat betreft het snij en koelmiddel verhaal klopt zeker wat Baggeraar vertelt.

Het makkelijks is het tappen met een machinetap in een hiervoor speciaal ontwikkeld
kolommetje.
Zo blijf je altijd recht...........
Voor in de draaibank heb je zelfs speciale snijplaathouders.

foto volgt......

mvg Rene

Laatst bewerkt:
Ter info:

Ik wil zelf draadspanners gaan maken van messing en aluminium en zodoende is de linkse draad vereist.

Het gaat in mijn geval dus niet om de hardere materialen waar in getapt/gesneden gaat worden en het zijn geen blinde gaten.

Alle advies is welkom :D

Gr. Teus

Ze zijn her en der wel te verkrijgen Johan maar als je er al een stuk of 50 nodig hebt voor de Fokker E-III dan wordt je niet blij van de prijs (€3,- stuk) die je er voor betaalt.

En het geeft natuurlijk een goed gevoel als je zoveel mogelijk binnnen je grenzen zelf kan maken.

Thnx anyway :cool:

Gr. Teus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back