Naast mijn IonX 90 size E heli heb ik nu juist een mini Ion gebouwd, de furion 450 van Miniature Aircraft. Het ziet er allemaal mooi uit en het bouwen verliep zonder problemen. Bouwvideos vind je op helifreak, dus dat ga ik niet opnieuw doen. MA Furion 450 build videos - HeliFreak Toch wel een paar leuke elementen die me opvielen tijdens het bouwen: De tail ziet er prachtig uit met gelagerde linkjes zoals bij de grote IonX. De snaaraandrijving gaat over op een groot tandwiel. Ook de bladhouders zijn apart uitgevoerd in carbon. De servo's staan mooi onder een hoek op een verstelbaar aluminium constructie (aanpasbaar aan de grootte van de servo). Nu nog zien of al die leuke kenmerken ook hun nut hebben tijdens het vliegen... Hier wel enkele foto's van mijn furion (Combinatie van Fury en Ion).
Jurrien, ziet er goed uit, ik had reeds een verslag gelezen in "Rotor" en daar waren ze er goed over te spreken Waar haal je onderdelen ? succes Bas
Onderdelen vind je op verschillende plaatsen. In de Eu bij de grote verdelers; motors & rotors en hubschrauber.de bijvoorbeeld. Met de goedkope dollar kan je ook in de USA terecht bij readyheli bijvoorbeeld.
Kop, staart en aandrijving zien er zeker goed uit. Zal vast soepel en direct sturen (heb zojuist al een strak filmpje bekeken ) Welke Motor,regelaar,Gyro en servo's wil je gebruiken en wat gaat hij vliegklaar ongeveer wegen Jurrien?
hoi Jurrien, jammer van de hekaansturing, voor 1 € meer hadden ze dichte lagers kunnen monteren, voor de rest ziet er leuk uit, bladhouders lijken op de Lipoy. gr Cees
@EricW: Ik heb gewoon mijn trex kaalgeplukt en die spullen zitten nu in de Furion: KOK Topblades Motor Neu 1107/2Y op 4S 2100 Flightpower CC phoenix 35Amp met externe 6V SportBec swash Hitec 65MG (tandwielen niet kapot te krijgen, en toch al vrij goed geprobeerd nweer Spartan 760 met Futaba 9257 AUW 870 gram
Ja de 65MG's zie ik nu op de foto er al inzitten...:sleeping: Ik heb ze op mijn MiniTitan, zijn inderdaad onverwoestbaar die dingen. Lekkere power setup verder!, wordt steeds meer trend in de 450 klasse.. Ben heel benieuwd hoe je ermee gaat vliegen .
Dit weekend kunnen vliegen met de Furion. Dat ding vliegt perfect en alhoewel ik met exact dezelfde setup vloog als vroeger had ik de indruk dat ik meer vermogen heb. Dit komt waarschijnlijk door de goede riemaandrijving. Het was wel zeer koud, zo rond het vriespunt en 2 linkjes waren behoorlijk stijf, namelijk de 2 dubbele links. Ik heb die even in een boormachine laten rondspinnen (3minuten) en nu zijn ze juist goed ook bij koud weer. De andere linkjes waren perfect, dus enkel de dubbele links van washout base naar flybar cage.
Ik heb het draadje helemaal gemist, en net dus alsnog doorgelezen. Mooie foto's! Ik ga ook een Furion aanschaffen als mn Stratus helemaal af is.
Hi Laurens, dat zal je je niet beklagen! Dit ding vliegt echt meer zoals een grote heli. Hier nog een foto met kapje, spijtig genoeg geen gespoten canopy, maar wat ik wel leuk vind zijn de ingebouwde canopy bevestigingen, die zie je namelijk niet.