Hallo iedereen ;-) Dit is mijn eerste model ongeveer een jaar geleden gebouwd als tijdsverdrijf en dit zie je... De kleuren kloppen niet echt, niet echt mooi geverfd, hier en daar iets krom, kort om, jammer van het geld of eerder jammer aan het gebrek aan motivatie. Toch vind ik het nog "goed" uitzien, maar ben er niet tevreden over. Het is een revell "2001 Le Mans Corvette C5-R". En nu , 3 dagen geleden begon het te kriebelen, ik wou terug bouwen. Ben even de lokale speelgoed winkel binnen gesprongen en het bouwdoosje gekocht en nog wat extra verfjes. Het bouwpakketje koste me €6,99, een echt koopje. Het is een T-6G 1:72 model en de keuze om voor de amerikaanse of de Duitse versie te gaan. Ik ben voor de Duitse gegaan. Mijn eerste indruk was positief, 4 gietraampjes en 1 doorzichtig gedeelte. In het totaal (maar) 49 onderdelen, een niveau 3. Tijdens het bouwen liep redelijk vlot, juist op het laatste dat ik even niet oplette en een wiel afbrak... MAAR! Niet geklaagd, voorzichtig het andere wiel verwijderd en de wielen in vlieghouding opgekleefd. Na nog wat verven en de decals aanbrengen was hij klaar. Maar nu had ik het probleem van de wielen, ben even de doe-het-zelfzaak binnengestapt en een lang dun staafje gekocht en dit dan thuis op maat gesneden (eerder geslepen ). Uit een MDF plaat een grondstukje gehaald en een klein stukje om het vliegtuig erop te plaatsen. Na wat verven kon ik alles in elkaar zetten, maar het statief zag er, jah kaal uit. Even de planten/tuin zaak binnengestapt (ja er wordt hier veel gestapt) en wat mos gaan kopen. Dat dan op het grondvlakje gekleeft en KLAAR. Mooi resultaat, maar dan dacht ik, hoe onthoud ik nu de naam van het toestel... Op de gietraampjes stond overaal T-6G dus... ik haal er zo een deeltje van, verf het, de letters in het alluminium en klaar. Ik ben best tevreden over het resultaat. Overmorgen om een nieuw pakketje, weet nog niet wat, nog een vliegtuig/straaljager of dan toch een helicopter... (Dan een volledig bouwverslag) Ik sta open voor kritiek, tips,... Nog veel bouwplezier ;-)
Aaaaaaaaaah!! die moet nodig geweatherd worden!!! neej, man het is als 2e model best mooi geworden, maar de volgende keer maar experimenteren met wat modder of stof
Bedankt voor je reactie! Wel over dat weather'en... Ik denk dat dit moeilijker is dan ik denk, maar ik heb nog ergens een oud en kapot vliegtuigje waarop ik zal experimenteren. Nu ook bezig met een ander model "He 70 G-1 Blitz" Momenteel alleen goedkope modellen voor mij tot ik wat beter ben in bouwen. Groetjes Timmy
nee, het weatheren is niet echt moelijk, maar het moet zich een beetje ontwikkelen, het kan nl zeer lang duren voor er iets naar je zin is. Mijn ervaring is er gewoon aan beginnen en kijken waar het schip strand
Idd, geduld is het belangrijkst. En natuurlijk goed kijken naar de kleuren die de fabrikant aanbeveelt. Anders ben je namelijk al gauw geneigd primaire kleuren te gebruiken en dan is het net een circus aan het eind. Maar geduld is een pré. Na mijn werk verf ik af en toe een paar onderdeeltjes en plak af en toe eens wat in elkaar. Doe dan weliswaar een week of twee over een modelletje maar het resultaat is er wel naar. Maar ik blijf deze thread wel volgen aangezien ik zelf ook niet een held ben in "weatheren" en stiekem hoop dat iemand zijn mond voorbij praat met tekst en uitleg Grtz, Ferdinand